برترین‌های جشنواره عکس سفر و ایمنی راه تجلیل شدند

برترین‌های جشنواره عکس سفر و ایمنی راه تجلیل شدند

در مراسمی با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتوبمیلرانی، نفرات برترنخستین جشنواره عکس سفر و ایمنی راه تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی ، در این مراسم که در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، نفرات اول تا سوم نخستین جشنواره عکس سفر و ایمنی راه مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرتضی حاجی رئیس هیئت مدیره مدیره کانون جهانرگدی و اتومبیلرانی در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در صدر برنامه‌ریزی‌های کانون قرار دارد گفت: با برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره عکس می‌توانیم کمک بزرگی به فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ رانندگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کانون متعهد خواهد بود از این گونه جشنواره‌ها و مراسم حمایت کند افزود: فرهنگ سازی بهترین راه برای ایمن راندن و اصلاح فرهنگ ترافیکی است.

وی اضافه کرد: موضوع محوری فعالیت‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایمنی در رفت و آمد جاده‌ها است و بنا داریم با کمک ظرفیت‌های درون و برون سازمانی خود برای ترویج رانندگی ایمن و اصلاح فرهنگ رانندگی اقدام کنیم.

وی در ادامه گفت: کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی یک دستگاه غیردولتی است و مالک آن مردم هستند بنابر این انگیزه انتفاع در این سازمان وجود ندارد و مهم‌ترین هدف از برگزاری این گونه جشنواره‌ها کمک به فرهنگ‌سازی در رانندگی است.

در این مراسم هم چنین ابراهیم رضایی بابادی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نیز در سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگ‌سازی در اصلاح سبک رانندگی گفت: هرچقدر در این خصوص بیشتر کار کنیم تاثیرش بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر و بعد از به وجودن آمدن فضای مناسب بعد از برجام برای جذب گردشگر یکی از مسایلی که باید به ان توجه داشت ایمین راه‌ها است و ایمن راه‌ها می‌تواند در جذب گردشگران و سفر خاطره آمیز آن‌ها موثرباشد.

وی در ادامه به میانگین سنی کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای اشاره کرد و افزود: میانگین سنی کشته‌شدگان در جاده‌ها ۴۰ سال است و باید برای کاهش این سوانح تمام تلش خودمان را بکنیم. پ

رضایی بابادی افزود: برگزاری این جشنواره به کاهش تلفات جاده‌ای و اصلاح فرهنگ رانندگی کمک می‌کند.

وی افزود: در این ارتباط در کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی اقداماتی را شروع کردیم و این اقدامات را به دفتر مقام معظم رهبری منعکس و در گفت‌و‌گو با رئیس جمهوری نیز آن‌ها را اعلام کرده‌ایم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: متاسفانه میزان کشته شدگان و مجروحان سوانح رانندگی کشور نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر است.

رضایی بابادی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های کانون جهانگردی و اتومبلیرانی معطوف به موضوع فرهنگ سازی است و از طرق مختلف از جمله برگزاری جشنواره‌های گوناگون در صدد ترویج این فرهنگ‌سازی هستیم.

سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیکی پلیس راهور نیز در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: گاهی اوقات تماشای یک عکس می‌تواند باعث جلوگیری از وقوع سوانح دلخراش شود.

وی افزود: فرهنگ‌سازی بهترین راه برای کاهش سوانح رانندگی است و در این خصوص پلیس راهور نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی به کودکان و دانش آموزان را در دستور کار قرار داده است.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره عکس سفر و ایمنی راه از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی برگزار که در این جشنواره ۳۰۰ عکاس، ۱۵۰۰ عکس ارسال کردند که از این تعداد ۵۷ عکس به انتخاب داوران به عنوان عکس بر‌تر شناخته شد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در ‌‌نهایت سه عکس به عنوان عکس بر‌تر انتخاب شدند.

در پایان این مراسم از امین رحمانی، علی مجید ناتلی و جواد روئین به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام

کد خبر : 30124 ساعت خبر : 0:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30124
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات