قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله با ریزگردها تصویب شد

قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله با ریزگردها تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع آرا قطعنامه «مقابله با ریزگرد‌ها» که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده بود را به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از سازمان ملل، عصر چهارشنبه به وقت محلی، قطعنامه «مقابله با ریزگرد‌ها» به ابتکار و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع آرا به تصویب رسید.

جمهوری اسلامی ایران با ارائه این قطعنامه دو هدف کلی را دنبال کرده است؛ ابتدا به دلیل نبود شناخت سایر کشور‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی از این پدیده، قصد داشته این معضل زیست محیطی را به سایر کشور‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین المللی معرفی و نشان دهد که ریزگرد‌ها چه اثرات وخیمی بر زندگی مردم کشورهای متأثر از آن وارد می‌کند.

قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله با ریزگردها تصویب شد

دومین هدف به چگونگی مقابله با ریزگرد‌ها از طریق همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر می‌گردد.

در واقع پدیده ریزگرد‌ها مرز نمی‌شناسد و با توجه به سیال بودن آن از یک کشور به کشور دیگر منتقل می‌شود و ابعاد مختلف زندگی ساکنان سایر کشور‌ها را تحت تأثیرات جدی خود قرار می‌دهد؛ همانطور که در کشور ما بخش عمده‌ای از این ریزگرد‌ها از دیگر کشور‌ها نشأت می‌گیرد.

بنابراین، برای کنترل، کاهش و مقابله با آن همکاری‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی میان کشور‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بر همین اساس، قطعنامه تصویب شده در بخش‌های مختلف خود بر ضرورت‌های چنین همکاری‌ها برای مقابله با ریزگرد‌ها تأکید می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 29687 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29687
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات