برگزاری ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر

ششمین جشنواره موسیقی «کلاسیک تا معاصر» با حمایت بنیاد رودکی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این جشنواره که از پانزده سال پیش با پیگیری‌های علیرضا مشایخی به شکل دو سالانه و با اجرای پیانو برگزار می‌شد امسال ششمین دوره خود را در قالب جشنواره موسیقی برگزار می‌کند.
به گفته مهدی عبدالوهاب، رهبر ارکستر موسیقی نو و ارکستر مجلس باروک، این جشنواره اولین بار در سال ۱۳۸۶ توسط گروه موسیقی تهران به مدیریت علیرضا مشایخی و قوام صدری با هدف ترویج موسیقی صاحب تفکر و اندیشه پایه‌گذاری شد و اکنون آثاری از آهنگسازان قدیم و جدید در آن اجرا می شود. وی درباره نحوه انتخاب آثار توضیح داد: فراخوان جشنواره را در قالب پوستر به اساتید فعال در حوزه موسیقی که با گروه‌های مختلف همکاری می‌کنند و همچنین نوازنده‌ها می‌دهیم و گروه‌هایی که مایل به شرکت در جشنواره باشند فیلمی از اجرای خود را در اختیار کمیته ارزیابی و انتخاب جشنواره قرار می‌دهند و از میان آثار ارائه شده گروه‌ها و اشخاص انتخاب می‌شوند. سعی شده بیشتر نوازنده‌های جوانی که در جشنواره موسیقی جوان حاضر بوده‌اند مورد توجه قرار گیرند.
عبدالوهاب درباره تغییراتی که این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته داشته تصریح کرد: در سال‌های گذشته اجراها در قالب تک‌نوازی بود اما در این دوره گروه‌ها به شکل کوارتت و تریو نیز حضور خواهند داشت. از دیگر تغییرات این دوره حضور گروه‌های خارجی است. پرفسور آلبرت ساسمن استاد دانشگاه موسیقی از اتریش و دو گروه از کشورهای فرانسه و سوییس نیز در ششمین دوره جشنواره حضور دارند. وی علت افزوده شدن هم‌نوازی به این دوره را افزودن جذابیت برای مخاطبان عنوان کرد و افزود: این جشنواره بدون حمایت مالی وسیع شکل گرفته است و گروه موسیقی تهران به جز حمایت بنیاد رودکی در تخفیف اجاره سالن و مشارکت انجمن موسیقی حمایت مالی دیگری ندارد. در نتیجه برای جذب مخاطبان بیشتر در این برنامه‌های دو ساعته تصمیم گرفتیم جشنواره ترکیبی از تک‌نوازی و آنسامبل،‌ تریو و … باشد. عبدالوهاب در ادامه درباره انگیزه برگزاری جشنواره کلاسیک تا معاصر گفت: هدف این است که نوازنده‌های جوانی که فرصت ارائه استعدادها و توانایی‌هایشان را در قالب اجرای مستقل ندارند بتوانند از این امکان برای عرضه هنر خود به مخاطبان استفاده کنند. وی در پایان افزود: ارکسترهای، مجلسی شرق، ریکوردر پارس، موسیقی نو، کروما، گروه کر سال و کوارتت زهی رسپینا در کنار سُلیست‌هایی که در این برنامه حضور دارند به اجرای برنامه می‌پردازند.
لازم به ذکر است ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر ۵ تا ۱۰ دی ماه از ساعت ۱۹ در تالار رودکی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 29672 ساعت خبر : 1:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29672
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات