جشنواره‌های محلی در انتظار مسافران نوروزی استان کرمان

جشنواره‌های محلی در انتظار مسافران نوروزی استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های محلی در طول ایام نوروز گفت: میزان حضور مردم استان کرمان در برنامه‌های شاد و اجتماعی پایین است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمود وفایی با اشاره به اینکه هرساله فعالیت‌های خاص ستاد خدمات سفر توسط دستگاه‌های مربوطه به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود، افزود: امیدواریم امسال بتوانیم با همکاری بخش دولتی و خصوصی نوروزی متفاوت از سال گذشته با ارائه خدماتی جدید برای مسافران و گردشگران به ارمغان آوریم.

وی به برگزاری ویژه‌برنامه نوروزگاه در نوروز سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه آداب‌ورسوم مردم کرمان را در قالب نمایشگاه و جشنواره به نمایش گذاشت.

جشنواره‌های محلی در انتظار مسافران نوروزی استان کرمان

وفایی بابیان اینکه امسال در نظر داریم این برنامه در دیگر شهرستان‌های استان انجام شود، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان‌های استان دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های در بخش مردم‌شناسی و آداب‌ورسوم است که می‌توان در این‌گونه برنامه‌ها به گردشگران و مسافران معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از برگزاری جشنواره‌های محلی در سطح استان کرمان خبر داد و بیان داشت: این جشنواره‌ها در طول ایام نوروز و در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

 در ادامه غلامرضا فرخی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از وجود ۷۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۳۷ هزار و ۴۳۲ نفر آن‌ها دارای کارگاه انفرادی هستند.

وی در ادامه در خصوص روند ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ سیرجان و پته کرمان بیان داشت: در این خصوص نشست‌های متفاوتی از سوی مسئولان استانی و کشوری در حال برگزاری است که انجام سریع امور منوط به همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های مرتبط است.

پایان پیام

کد خبر : 32004 ساعت خبر : 8:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32004
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات