شب موسیقی راک در تالار وحدت

شب موسیقی راک در تالار وحدت

کنسرت‌های داکوئنده و‌دل‌مورائو از اسپانیا و گیوم پره از فرانسه در پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونیدر کنسرت اول گروه اسپانیایی داکوئنده و‌ دل‌مورائو به عنوان یکی از مطرح‌ترین گروه‌های فلامنکو، متشکل از سه نفر از بهترین نوازندگان گیتار و پرکاشن در تالار وحدت قطعات پرنشاط و شادابی را برای علاقه‌مندان موسیقی اجرا کردند. این گروه که به خاطر اجراهای خاص خود در بسیاری از کشورهای دنیا روی صحنه رفته است، پیش از این در فستیوال‌های مهمی حضور داشته و یکی از پرطرفدارترین گروه‌های فلامنکو محسوب می‌شود.

شب موسیقی راک در تالار وحدت

«داکوئنده»، یکی از مطرح‌ترین خوانندگان فلامنکو در حال حاضر اسپانیا، کارش را از ۸ سالگی شروع کرده و از سال ۱۹۹۲ به صورت حرفه‌ای در کنار دلا ایزلا، تئاتر‌های اسپانیایی مهم سالنی و صحنه‌ای را در سراسر جهان اجرا کرده است. او علاوه بر خوانندگی تبحر خاصی در نواختن گیتار نیز دارد.
«دیاگو دل مورائو» فرزند گیتاریست نامی و بزرگ اسپانیایی مورائتو چیگو, یکی دیگر از نوازندگان فلامنکو این گروه نیز در حال حاضر یکی از بهترین نوازندگان ملی اسپانیا است و به خاطر سبک منحصربه‌فردش او را می‌توان یکی از پرطرفدارترین گیتاریست‌های حال حاضر فلامنکو در اسپانیا نامید.
«اسرائل سوراز» معروف به «ال پی رانا» نیز آخرین عضو این گروه اسپانیایی است که بی‌تردید به عنوان یکی از بهترین نوازندگان پرکاشن حال حاضر دنیا شناخته می‌شود.

کنسرت گیوم پره از فرانسه

در کنسرت دوم روز پنجم نوبت به اجرای «گیوم پره» نوازنده مطرح فرانسوی رسید و او قطعات معروف خود را که به سازگاری با همه نوع موسیقی مشهور است برای حاضران اجرا کرد. گیوم پره اولین آلبوم خود را که جلد آن با یک مدال در وسط آن شبیه یک بشقاب پرنده طراحی شده بود را منتشر کرد که سر و صدای زیادی در مطبوعات فرانسه به راه انداخت و به سرعت به تعداد زیادی فروخته شد. جدیدترین آلبوم این نوازنده فرانسوی به اسم «رها» در آخرین ماه سال ۲۰۱۶ با برچسب Kskoum منتشر شد. این نوازنده فرانسوی ترکیبی از قطعات اولین و دومین آلبوم خود را در جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد.

مراسم اختتامیه‌ی جشنواره موسیقی فجر به مدیریت حمیدرضا نوربخش یکم بهمن‌ماه در تهران در تالار وحدت برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 32143 ساعت خبر : 12:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32143
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات