ضرورت بررسی دام‌های وارد شده به کشور

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برگزیده پنجمین جشنواره تحقیقات طبری گفت: بررسی آلودگی دام‌های وارد شده به کشور برای جلوگیری از بیوتروریسم ضروری است.

محمدرضا حسنجانی روشن اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری تب مالت با توجه به اینکه آلودگی دام‌ها سبب آلوده شدن لبنیات و ابتلا به بیماری تب مالت می‌شود، باید دام‌ها را از آلودگی خارج کنیم.

روشن، پاستوریزه کردن شیر را از عوامل پیشگیری در بیماری تب مالت عنوان کرد و افزود: در برخی مواقع ورود دام آلوده به کشور نیز سبب بیماری می‌شود.

برگزیده پنجمین جشنواره تحقیقات طبری درباره مبارزه با بیوتروریسم که خسارات بسیاری به کشور وارد می کند، گفت: لازم است در مناطقی که دام وارد کشور می‌شود، قرنطینه ایجاد و دام ها مورد آزمایش قرار گیرند.

وی افزود: مسؤولان باید تدابیری بیندیشند تا دام هایی که از کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و پاکستان وارد می‌شوند در ابتدا معاینه و سپس  وارد جامعه شوند.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر نیز تروریست ها در شرف تهیه همین روش‌ها علیه ایران هستند، بنابراین مسؤولین باید هوشیار باشند و در هنگام ورود هر دامی به کشور آزمایشات لازم را برای سالم بودن آن انجام دهند.

این محقق مازندرانی، دلیل انتخاب خود به عنوان برگزیده پنجمین جشنواره تحقیقات طبری را چاپ بیش از ۹ مقاله که به عنوان مرجع در کتاب های معتبر دنیا رفرانس شدند و جزو برد تخصصی کشور و دنیا هستند، عنوان کرد.

روشن با اشاره به اینکه بیشتر در قسمت بالینی فعالیت دارم، اضافه کرد: با همکاری بسیاری از دانشمندان دنیا حتی پلی سیبرم (نتایج تحقیقات) درمان تب مالت را به همراه تعدادی از محققان در یونان نوشتیم که در مجله خارجی چاپ شد و استقبال بسیاری از آن صورت گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 31738 ساعت خبر : 11:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31738
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات