طنز/پیشگیری از زلزله و پاسخ آقای مسئول

طنز/پیشگیری از زلزله و پاسخ آقای مسئول

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، زلزله یکی از اتفاقات ناگواری است که امکان دارد در خیلی از نقاط کشور روی دهد. اگر زلزله با ریشتر بالا در یک منطقه‌ی مسکونی اتفاق بیافتد، خسارات بی‌شماری را به دنبال خواهد داشت. اما برای کاهش این خسارات، باید چه کارهایی را انجام داد و اقدامات قبل از زلزله چیست؟ خبرنگار ما که به‌جز هوار زدن در هنگام وقوع زلزله، کار دیگری را بلد نبود، به میان مردم رفته است تا پاسخِ سوال‌های خود را از آن‌ها جویا شود.

یکی از مسؤلان در مورد اقدامات قبل از وقوع زلزله، به خبرنگار ما گفت: اولین کاری که مردم باید انجام بدهند این است که از شهر خارج شوند و به یکی از ویلاهای خود در شمال یا جنوب کشور بروند. منتهی حواس‌شان را جمع کنند که جت‌اسکی، چوب ماهی‌گیری، بادبزن و منقل را فراموش نکنند. ما یک بار یادمان رفت، کلی دردسر کشیدیم. اما مهم‌ترین کاری که مردم عزیز ما باید قبل از وقوع زلزله انجام بدهند این است که پول‌های درون حساب خود را به یک بانک خارجی منتقل کنند. بنده با هزار خون و دل خوردن، مبلغ ناچیزی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای زمان پیری و کوری خود پس‌انداز کرده‌ام که با شنیدن شایعاتی مبنی‌بر وقوع زلزله، بلافاصله آن‌ها را به حسابی که در سوئیس دارم منتقل می‌کنم. الآن خود شما چقدر در حساب‌تان دارید؟ آیا دل‌تان می‌آید نیست و نابود شود؟ خبرنگار ما که فقط ۲۵ هزار تومان و تازه آن را هم به اصرار صندوق‌دار بانک که او را به جان مادرش قسم داده بود، در حساب خود داشت، در جوابِ آقای مسؤل سکوت کرد و رفت.

پسر جوانی که سرش درون گوشی بود، سرش را از درون گوشی خارج کرد و در مورد اقدامات قبل از زلزله، گفت: قبل از زلزله باید گالری گوشی و صندوق پیامک‌هایمان را پاک کنیم. در غیر این صورت، اگر زلزله ما را نکشد، قطعاً اعضای خانواده، دوستان و آشنایان ما را خواهند کشت. وی سرش را درون گوشی کرد و پس از دقایقی مجدداً سرش را از گوشی بیرون آورد و گفت: راستی قبل از زلزله باید هارد کامپیوتر شخصی‌مان را هم پاک کنیم؛ چراکه خسارات ناشی از پی بردن خانواده به محتویات آن، از خسارات ناشی از زلزله‌ی ۱۲ ریشتری بیشتر است. وی سرش را درون گوشی کرد و پس از دقایقی مجدداً سرش را از گوشی بیرون آورد و گفت: راستی قبل از زلزله باید فلش مموری خود را نیز پاک کنیم. خبرنگار ما که کلافه شده بود، حرف‌های پسر جوان را قطع کرد و گفت: واقعا‍ً این کارهایی که شما می‌گویید مهم است؟ پسر جوان که سرش را درون گوشی کرده بود، سرش را از درون گوشی خارج کرد و گفت: الآن خود شما. چه فایل‌هایی درون گوشی و کامپیوتر خود دارید؟ اگر این فایل‌ها به دست دیگران بیافتد چه می‌شود؟ خبرنگار ما که دید پسر جوان منطقی می‌گوید، در جوابش سکوت کرد و رفت.

طنز/پیشگیری از زلزله و پاسخ آقای مسئول

خانمی که در ایستگاه اتوبوس نشسته بود، در مورد اقدامات قبل از زلزله به خبرنگار ما گفت: ما باید با استفاده از اصولی‌ترین روش‌ها، اقداماتی را انجام دهیم که زلزله منجر به خسارت نشود و یا حداقل این خسارات کاهش یابد. خبرنگار ما از این که بالاخره فردی پیدا شد تا جواب علمی و درستی به سؤالش بدهد، ذوق زده شد و گفت: امکان دارد چند نمونه از این اقدامات برای ما مثال بزنید؟ آن خانم در جواب خبرنگار ما گفت: بله. به عنوان مثال: زمان خرید خانه باید به این نکته توجه کرد که آن منطقه روی گسل نباشد و یا هنگام ساخت خانه باید خانه‌ای مقاوم در برابر زلزله ساخت. همیشه باید یک جعبه‌ی کمک‌های اولیه و یک ساک لوازم مورد نیاز را دم دست قرار داد. چینش وسایل منزل باید به گونه‌ای باشد که در هنگام وقوع زلزله جلوی دست و پا را نگیرد و روی سر اهالی خانه آوار نشود. خبرنگار ما که از این همه پاسخ منطقی و علمی شگفت‌زده شده بود، با خوشحالی گفت: پس به نظر شما با انجام این موارد، زلزله نمی‌تواند تهدیدی برای جان ما باشد؟ آن خانم در جواب خبرنگار ما گفت: نخیر. ما این کارها را انجام دادیم تا چشم جاری‌ام از حسادت در بیاید وگرنه زلزله هم جان ما را نگیرد، سیل و طوفان و آلودگی‌هوا و روغن پالم‌دار و ترافیک و سوانح جاده‌ای و سقوط هواپیما و استعمال دخانیات و ریزش خیابان و سریال‌های بی‌نمک تلویزیون و اشتباهات پزشکی بالاخره جان ما را می‌گیرند.
گفتنی است خبرنگار ما که دیگر حرفی برای گفتن نداشت، سکوت کرد و رفت.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

طنز/پیشگیری از زلزله و پاسخ آقای مسئول

پایان پیام

کد خبر : 29810 ساعت خبر : 0:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29810
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات