«فراری» و «سارا و آیدا» تا «یک روز بخصوص» در استودیو روشنا

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کامران سحرخیز مدیر استودیو روشنا با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان گفت: همیشه در سینمای ایران، رساندن فیلم‌ها به جشنواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است، طرح فیلمنامه و اخذ پروانه‌های لازم برای هر فیلم و تهیه بودجه تولید، معمولا شش ماه اول سال را طی می‌کند و در باقی مانده زمان تا جشنواره بعد از مراحل فیلمبرداری بیشترین فشار بر روی استودیوها و انجام مراحل فنی وارد می‌شود.

وی افزود: باید قبول کرد که جشنواره فیلم فجر، همیشه ویترین سینمای ایران بوده است. قانون اولین اکران فیلم در جشنواره به این تب و تاب و فشاری که بر روی دوش تمامی عوامل فیلم‌هاست، می‌افزاید و فیلم‌ها بیشتر به‌خاطر کمتر شدن هزینه‌ها و خواب سرمایه در ماه‌های نزدیک به جشنواره ساخته می‌شود.

سحرخیز در مورد حجم کار و دشواری فعالیت استودیوها در زمان نزدیک به جشنواره گفت: از زمان دیجیتال شدن و خروج سینما از آنالوگ، دستگاه‌ها مجهز شده و سرعت و دقت در استودیوها بیشتر شده است، اما باید توان نیروهای انسانی فعال در این استودیوها را نیز لحاظ کرد، زیرا به هرحال هر سیستم و دستگاهی هر چقدر پیشرفته، احتیاج به یک نیروی انسانی متخصص دارد.

سحرخیز ادامه داد: خوشبختانه امسال و با توجه به تعداد فیلم‌ها کارهای زیادی به استودیوها ارائه شده و رشد اقتصادی سینما برای بدنه سینما کاملا احساس می‌شود، اما برای استودیوهای فعال دستمزدها تغییری نکرده است، در صورتی که دستگاه‌های استودیویی هرساله باید به‌روز شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در استودیو، عدم هماهنگی بین کارگردان فیلمبردار و تهیه‌کننده است. گاهی اوقات فیلم‌ها، ماه‌ها قبل به استودیوها تحویل داده می‌شود، اما به‌دلیل مشکلات کارگردان با تهیه‌کننده و یا سر کار بودن فیلمبردار تدوین و کارهای فنی تا شب‌های آخر جشنواره به طول می‌انجامد.

سحرخیز درباره ارسال دیرهنگام فیلم‌ها به استودیوها و حضور در جشنواره، گفت: تهیه‌کننده‌ها بیشتر دوست دارند که فیلم‌شان دیرتر به استودیوها و جشنواره برسد تا در اکران فیلم‌های اول لطمه نبیند، احساس بر این است که هر چه فیلم‌ها دیرتر به جشنواره ارسال شوند، در هیأت داوران و حتی در جشنواره توسط منتقدان مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت. به همین دلیل، استودیوها و بخش فنی در روزهای منتهی به جشنواره به صورت شبانه‌روزی درگیر کار می‌شوند و هر تدبیری هم اندیشیده شود، باز هم به دلایلی که گفته شد در روزهای منتهی به جشنواره بر این ازدحام افزوده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به فیلم‌هایی که در استودیو روشنا مراحل فنی خود را پشت سرمی‌گذارند، تاکنون ۱۳ فیلم به استودیوی ما تحویل داده شده است. فیلم «فراری» با توجه به تأخیر در آغاز اصلاح رنگ قرار دارد، «یه وآ» و «سارا و آیدا» در مرحله اصلاح رنگ هستند و «کارت پرواز»، «مرداد» و «بی اسمی» در مرحله انتهایی اصلاح رنگ قرار دارند. اصلاح رنگ «یک روز بخصوص» تمام شده و در مراحل پایانی است. همچنین اصلاح رنگ «حریم شخصی» به اتمام رسیده و باید کارگردان و تهیه‌کننده فیلم را بازبینی کنند. «دیوار سکوت» هم به این فیلم‌ها اضافه خواهد شد ولی هنوز تدوین آن تمام نشده است. بعد از اعلام هیأت انتخاب در بخش مسابقه و چشم‌انداز، تمرکز روی آماده‌سازی فیلم‌های راه یافته به جشنواره خواهد بود.

#فجر۳۵

پایان پیام

کد خبر : 31478 ساعت خبر : 0:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31478
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات