فیلم‌های هنروتجربه جشنواره در رشت روی پرده می‌رود

فیلم‌های هنروتجربه جشنواره در رشت روی پرده می‌رود

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمد حیدری در گفت‌وگوی جمعه شب خود در برنامه هفت اعلام کرد: امسال فیلم‌های جدید هنر و تجربه، در سازوکاری جداگانه در شهرستان رشت به نمایش درخواهد آمد.

در پی اعلام این خبر، هوشنگ گلمکانی عضو شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: امسال مجموعه فیلم‌هایی که شورای سیاستگذاری هنر و تجربه از بین آثار رسیده به جشنواره فیلم فجر انتخاب کرده، در بخشی به عنوان هنر و تجربه در رشت نمایش داده خواهد شد. او اظهار داشت: این بخش، یک بخش مستقل در دل جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود. درست مثل دهه ۶۰ که جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دل جشنواره فیلم فجر حضور داشت و فعالیت می‌کرد.

فیلم‌های هنروتجربه جشنواره در رشت روی پرده می‌رود

گلمکانی اظهار داشت: این بخش غیررقابتی است و ممکن است جایزه تماشاگران یا منتقدان داشته باشد. وی افزود: بخش‌های جنبی همچون مرور بر آثار، نشست‌هایی درباره سینمای هنر و تجربه هم در این بخش اجرا خواهد شد ضمن آن که تمام فیلم‌هایی که شورای سیاستگذاری هنر و تجربه انتخاب کرده است، در این رویداد نمایش داده خواهد شد که البته قرار است تعدادی از این آثار در برنامه کلی جشنواره به نمایش درآید.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

رَشْت  یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکزشهرستان رشت است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است.

این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیهٔ دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشینجهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود.

 رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

بر اساس سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر رشت تعداد ۶۷۶٬۹۹۱ نفر است.

 جمعیت شناور ثابت روزانهٔ شهر رشت به‌عنوان مادرشهر استان گیلان بالغ بر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر است. جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردگشری سال بالغ بر دومیلیون نفراست.

رشت فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت است و ازلحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

#فجر۳۵

پایان پیام

کد خبر : 31264 ساعت خبر : 0:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31264
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات