مسعود رایگان فرشته مرگ را روی صحنه می‌برد

نمایش فرشته مرگ به کارگردانی مسعود رایگان از ۱۰ دی‌ماه در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این نمایش از دراماتوژ دو مونولوگ با مضمونی نزدیک به هم تنظیم شده است. به گفته محرم براتی، مجری طرح، مسعود رایگان کتابی با عنوان قاتل بی‌رحم اثر هنینگ مانکل را پیش از این از سوئدی به فارسی برگردانده است. این کتاب شامل نمایشنامه‌ای از این جنایی‌نویس سوئدی به همراه سه مونولوگ از نویسندگان دیگر می‌شود.

براتی در ادامه افزود: رایگان دو مونولوگ از این کتاب را که اثر عادل حکیم و میاتون کوئیست است دراماتوژ کرده و در یک نمایش به روی صحنه می‌برد. او درباره مضمون نمایش گفت: مضامین موجود در این کتاب به هم بسیار نزدیک هستند و در واقع سیر تحویل یک انسان را از فطرت انسانی به سوی سیرتی حیوانی نشان می‌دهد.

در مونولوگ فرشته مرگ اثر عادل حکیم ماجرای مردی را می‌بینیم که به واسطه کشته شدن خانواده‌اش در جنگ تبدیل به قاتلی بی‌رحم می‌شود، چیزی که در خاورمیانه هم‌اکنون در حال اتفاق افتادن است. مونولوگ میاتون کوئیست نیز درباره زنی است خیانت‌دیده که فرزند مشترک با همسرش را از فرط استیصال و خشم به قتل می‌رساند و سپس دست به انکار می‌زند.

براتی درباره صحنه‌پردازی ویژه این نمایش توضیح داد: در این نمایش شخصیت‌های دو مونولوگ جداگانه در یک صحنه با هم به دیالوگ می‌پردازند درحالی‌که در کفه‌های یک ترازو که نماد ترازوی عدالت است قرار دارند و به واقع ذهنیت سورئال چنین شخصیت‌هایی که گویی بی‌زمان و مکان هستند پیش چشم مخاطبان قرار می‌گیرد. گفتنی است توماج دانش‌بهزادی، برنده جشنواره تئاتر فجر و نسیم ادبی بازیگر نمایش خانگی شهرزاد در این تئاتر به بازی می‌پردازند.
گفتنی است این نمایش از ۱۰ دی‌ماه تا ۲۸ دی‌ماه در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 30371 ساعت خبر : 2:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30371
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات