مشاهده سه قلاده یوزپلنگ

مشاهده سه قلاده یوزپلنگ

سه قلاده یوزپلنگ در ذخیره گاه زیستکره توران شاهرود مشاهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سرپرست حفاظت از محیط زیست شاهرود با اعلام این خبر، گفت: یک قلاده یوزپلنگ ماده به همراه دو توله در جاده خارتوران- بیارجمند حدفاصل روستای خانخودی- دلبر در محلی به نام حیدر آباد، توسط فرد محلی ساکن روستای برُم منطقه خوارتوران در حاشیه این جاده، مشاهده شده‌اند.

مشاهده سه قلاده یوزپلنگ

علی قربانلو با بیان اینکه در فصل سرما به دلیل نبود غذا، علوفه و آب کافی برخی حیوانات برای یافتن غذا به محدوده روستایی نزدیک می شوند، ابراز داشت: از مردم تقاضا داریم در فصل سرد سال تعامل بیشتری با محیط زیست داشته و با ایجاد یک محیط امن نسبت به حفظ گونه های زیستی کوشا باشند.

وی تاکید کرد: همچنین از مردم و رانندگان عبوری می خواهیم نسبت به علائم عبور یوز در این منطقه توجه کافی را داشته و با سرعت مطمئن در این محورها رانندگی کنند چرا که یوزپلنگ از گونه های ارزشمندی است که باید برای حفظ آن همه آحاد مردم همکاری کنند.

قربانلو افزود: طی رایزنی های انجام شده با مدیرکل راه و ترابری استان سمنان به زودی عملیات فنس کشی و نصب دوربین در کریدور عبور یوز انجام می شود تا بتوانیم با رعایت همه نکات ایمنی شاهد زادآوری یوز در منطقه باشیم.

در پایگاه خبری گلونی اخبار محیط زیست و اتفاقات پیرامون گونه‌های باارزش حیوانات درحال انقراض، را بخوانید.

پایگاه خبری گلونی نگاه ویژه‌ای به محیط زیست و حفاظت از آن دارد.

پایان پیام

کد خبر : 31793 ساعت خبر : 0:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31793
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات