هنرمند دور از جامعه و سگ

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: برخی از هنرمندان به‌ویژه در حوزه سینما واقعا از مرحله پرت هستند. یعنی آن قدر از بطن جامعه دور هستند که انگار در این کشور زندگی نمی‌کنند. اینها جسم‌شان در میان مردم است اما روح‌شان در عالم دیگری است. این هنرمندان با گفتن یک جمله تمام تلاش دوستان را در حمایت از حیوانات شهری و خانگی نقش برآب می‌کنند. نمونه‌اش خانم هستی مهدوی که در مصاحبه‌ای گفته است: «آنها که سگ ندارند چه طوری زندگی می‌کنند؟»

من مشخصا با یک گزاره از حرف این خانم مشکل دارم و به عنوان یک دوستدار حیوانات واقعا از شنیدن این جمله متاسف شدم. من و همسرم به تعبیری شاید گربه‌باز و سگ‌باز باشیم چون همیشه برای گربه‌های کوچه غذا می‌بریم و چند سگ رفیق در روستاهای رشت داریم که با دیدن ما از خوشحالی صداهای عجیب درمی‌آورند و خودشان را به زمین می‌کوبند اما من و همسرم به هیچ‌ وجه سگ را در خانه تحمل نمی‌کنیم. حالا به هر دلیلی، شرعی یا عرفی دوست نداریم تماس مستقیم با سگ و گربه داشته باشیم. اما هیچ وقت به دوستانی که در خانه سگ دارند بی‌احترامی نکرده‌ایم و نه آنها و نه ما چنین تعبیری برای هم به کار نبرده‌ایم. این که ایشان می‌گویند آنها که سگ ندارند چه طوری زندگی می‌کنند یعنی اصلا نمی‌داند مردم چه طوری زندگی می‌کنند. این مقدار از مرحله پرت بودن برایم اعجاب‌آور است.

البته ممکن است شما بگویید حالا یک حرفی زده اما من می‌گویم حرف از دهان بیرون می‌آید و باید حسابش را داشت. به دلیل همین حر‌ف‌هاست که مردم با هنرمندانی که در زمینه حقوق حیوانات کار می‌کنند، همراهی نمی‌کنند. برخی چیزها به مردم برمی‌خورد و جلویش موضع می‌گیرند.

پایان پیام

کد خبر : 29787 ساعت خبر : 2:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29787
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات