کتاب حفاظت و مرمت سازه‌های میراث فرهنگی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهرداد حجازی در این مراسم با اشاره به اینکه پروفسور کروچی مؤسس و نخستین رییس کمیته بین‌المللی تحلیل و مرمت سازه‌ای میراث فرهنگی بوده تصریح کرد: این کتاب زیربنای منشور زیمباوه ۲۰۰۳ است.

وی در ادامه به بیان گوشه‌ای از سرفصل‌های این کتاب که توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی انتشاریافته پرداخت و گفت: این کتاب در واقع روند مبحث مرمتی است که رویکرد علمی به مطالعه میراث فرهنگی را در بخش‌های مختلف توضیح می‌دهد.

به گفته او فرسایش مصالح و خرابی سازه‌ای، گردآوری داده‌ها و اطلاعات، معیارها و تکنیک‌های حفاظت و مرمت، نشست خاک و اقدامات درمانی آن، کنش‌های لرزه‌ای، تشخیص و ارزیابی ایمنی، آنالیز سازه‌ای، محاسبات خاص و … مطالبی هستند که در این کتاب موردبررسی قرارگرفته است.

حجازی اظهار داشت: نویسنده در ادامه به دو طرح مقاوم‌سازی کلیسبرای سنت فرانسیس آسیزی و برج پیزا پرداخته است.

فرزند مرحوم شیرازی نیز در ادامه طی سخنانی با اشاره به اینکه چاپ کتاب «حفاظت و مرمت سازه‌ای میراث فرهنگی» در مراحل فنی به درازا کشید تصریح کرد: این کتاب به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی چاپ‌شده که و ترجمه فارسی آن از روی نسخه انگلیسی انجام‌گرفته است.

او اظهار داشت: چاپ کتاب در غیاب مترجم و با توجه به سبک خاصی که دکتر شیرازی در ترجمه داشت و نظراتش را در ترجمه می‌گنجاند کار را مشکل و پیچیده‌تر کرده بود که با یاری دوستان به سرانجام رسید.

پایان پیام

کد خبر : 31313 ساعت خبر : 1:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31313
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات