یک لرستانی سکاندار محیط زیست استان مرکزی شد

یک لرستانی سکاندار محیط زیست استان مرکزی شد

سعید محمودی که در شهریور سال ۹۳ از سوی دکتر ابتکار به عنوان مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان منصوب شد پس از آنکه در این استان کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت به عنوان مدیرکل محیط زیست استان مرکزی منصوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از محمودی که دارای مدرک دکترای تخصصی PhD تغییرات اقلیمی است به عنوان جوان‌ترین مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست نام برده می‌شود.

یک لرستانی سکاندار محیط زیست استان مرکزی شد

سعید محمودی متولد استان لرستان. شهرستان دورود است و کار در محیط زیست را از این استان آغاز کرد. جلوگیری از تخریب و تعرض به منطقه اشترانکوه و دریاچه گهر، تعطیلی کارخانه فارسیت دورود که به علت استفاده از آزبست موجب شیوع بیماری و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده بود و همچنین پافشاری برای نصب الکتروفیل‌تر واحد سه کارخانه سیمان دورود از اقدامات شاخص وی در زمان خدمت در این استان به شمار می‌روند.

انتصاب او به عنوان مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان در حالیکه این استان با چالش‌های محیط زیستی دست و پنجه نرم می‌کرد در ابتدا با نقدهایی همراه بود اما محمودی توانست ضمن تهیه طرح جامع مدیریت تالاب‌های بین المللی هامون، تهیه طرح مکانیزم وقوع گرد و غبار درسیستان و‌ کنترل آن و همچنین تلاش موفق آمیز برای ثبت جهانی تالاب هامون به عنوان ذخیره‌گاه زیستکره در فهرست یونسکو گام‌های موثری در این راه بردارد.

حذف دایک مرزی مانع ورود آب از مرز کشور، اخذ حق آبه تالاب هامون از چاه نیمه‌ها برای اولین بار، استقرار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و چندین پالایشگاه و راه آهن جنوب بر اساس آخرین روش‌های ارزیابی محیط زیست، جلب نگاه‌های ملی و بین المللی به گونه‌های ارزشمند بومی استان نظیر گاندو یا کروکودیل پوزه کوتاه به کمک صندوق ملی محیط زیست از دیگر اقدامات رسانه‌ای شده‌ای است که در کارنامه این مدیرکل جوان دیده می‌شود.

به واسطه اصرار و تاکید بر آموزش محیط‌بانان و برخورد قاطع با متخلفین شکار و صید یگان حفاظت استان سیستان و بلوچستان توانست عنوان یگان بر‌تر کشور در سال ۹۴ را کسب کند.

پایان پیام

کد خبر : 31439 ساعت خبر : 0:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31439
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات