۲ سینمای مشهد میزبان جشنواره فیلم فجر

۲ سینمای مشهد میزبان جشنواره فیلم فجر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  افشین تحفه‌گر با بیان این خبر افزود: بر اساس پیگیریهای انجام شده این جشنواره در دو سینمای اصغرزاده و پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود.

افشین تحفه گر با بیان این که مشهد امسال به مدت ١٠ روز میزبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره از ١۶ تا ٢٧ بهمن ماه ، پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز داشت: با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در خراسان رضوی، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام دادیم که با توجه به سابقه برگزاری این جشنواره و مطالبه مردم و علاقمندان به هنر هفتم سالن دومی را به استان خراسان رضوی اختصاص دهند که موفق شدیم این موافقت را بگیریم.

۲ سینمای مشهد میزبان جشنواره فیلم فجر

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و صد و یکمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.

شهر مشهد در حوزهٔ رودخانهٔ کشف‌رود و در دشت مشهد بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود گسترده شده‌است. بیشینهٔ ارتفاع شهر مشهد ۱۱۵۰ متر و کمینهٔ آن ۹۵۰ متر است. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینهٔ درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمینهٔ آن در زمستان‌ها ۲۳ درجه زیر صفر است.

#فجر۳۵

پایان پیام

کد خبر : 31772 ساعت خبر : 4:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31772
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات