ایستگاه اتمسفر ایستگاه تامل

ایستگاه اتمسفر ایستگاه تامل

پایگاه خبری گلونی، انوشه میرمجلسیگاهی فیلم‌ها برای رساندن یک پیام آنقدر پیچیده عمل می‌کنند که مخاطب قید تمام پیام‌ها را می‌زند.

تیتراژ که بالا می‌رود ذهن مخاطب هم پرونده فیلم را می‌بندد و به زندگی خودش برمی‌گردد؛ بدون ذره‌ای درگیری ذهنی یا تامل در مضامین فیلم.

برخی از فیلم‌ها اما ساده‌اند و به سادگی پیام‌ها را روایت می‌کنند. در این دست فیلم‌ها خبری از هیاهو و نمایش بی‌دلیل رنگ‌و‌لعاب نیست.

در این گونه فیلم‌ها تکلیف مخاطب روشن است. قصه‌ای روایت می‌شود و مخاطب ناظر قصه‌ای است که باورش می‌کند و پا به پای قصه پیش می‌رود تا گره‌گشایی نهایی رخ دهد.

ایستگاه اتمسفر از دسته دوم است. فیلمی ساده و مهم. ساده از باب شیوه روایت و مهم از باب پیامی که دارد.

ایستگاه اتمسفر از طلاق، دروغ، قاچاق و کسب و کار نو می‌گوید. مواردی که هرکدام می‌تواند قصه یک فیلم باشد اما با هنر فیلمنامه‌نویس تبدیل به یک قصه یک‌دست و روان می‌شود.

قصه‌ای که می‌تواند هم‌زمان از طلاق و دروغ بگوید و قاچاق کالا و مصائب کسب و کار جوانان را روایت کند. ایستگاه اتمسفر با این دید، ایستگاه تامل است.

قصه این فیلم در مورد زن و شوهری است که چندماه از جدایی‌شان می گذرد.

با این حال هیچ کس از این جدایی مطلع نیست.

تصادفی رخ می‌دهد و در پی آن، موضوع مبلغی پول مطرح می‌شود که زن به عنوان وام دریافت کرده است. کشف این نکته که پول، صرف چه کاری شده و نحوه بازپرداخت آن، قصه را پیش می‌برد.

ایستگاه اتمسفر ایستگاه تامل

ایستگاه اتمسفر فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری است. نویسندگی این فیلم را مهدی جعفری و مهین عباس‌‌زاده برعهده داشته‌اند و تهیه‌کننده کار علیرضا قاسم‌خان است.

مهدی جعفری سال‌ها در کسوت مدیرفیلم‌برداری فعالیت کرده است و این بار با همراهی همسرش، مهین عباس‌زاده قصه ایستگاه اتمسفر را نوشته است. قصه‌ای چندلایه و دقیق که به عنوان فیلم اول این کارگردان، بسیار قوی و خوش‌ساخت است.

در ایستگاه اتمسفر کلیشه‌ها جایی ندارند و مهدی جعفری با شکستن کلیشه‌های مرسوم مادرزن، قداست کلمه مادر را بار دیگر یادآوری می‌کند. بازی خوب محسن کیایی و رویا افشار هم به قوت فیلم کمک کرده است.

#فجر۳۵

پایان پیام

کد خبر : 34289 ساعت خبر : 1:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34289
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات