جان‌فشانی در پایتخت

جان‌فشانی در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری گلونی دو روز از حادثه پاساژ پلاسکو می‌گذرد و هنوز سرنوشت عده‌ای از هم‌وطنان که زیر آوار مانده‌اند، در ابهام است.

کوهی از فولاد و بتن کار آتش‌نشانان و نیروهای امدادی را برای دسترسی به پیکر آنها با مشکل روبه‌رو کرده است. از همان ابتدای روز که تلاش برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش و دود سفید که از میان آوار زبانه می‌کشید، با موفقیت همراه نشد، این واقعیت تلخ را برای نیروهای آتش‌نشانی روشن ساخت که از این به بعد باید برای بیرون کشیدن پیکرهای بی‌جان همکاران خود تلاش کنند.

تونل‌ها وحفاری‌های انجام گرفته برای ورود به موتورخانه و زیرزمین یکی پس از دیگری با شکست مواجه شدند. ۱۵ طبقه روی هم انباشته شده است و راه هر نفوذی را بسته است.

ساعت ۹ صبح خبر رسید که بهنام میرزاخانی، آتش‌نشانی که بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان بستری شده بود به شهادت رسیده است. با گذشت زمان و برداشتن قطعه‌های بزرگ نما و ستون‌های فولادی، امکان نفوذ بیشتر به آوار فراهم شد. شب هنگام نخستین پیکرِ بی‌جان و در نیمه‌های شب دومین آتش‌نشان هم از زیر آوار بیرون آورده شد.

شهدای آتش‌نشان یک از پی دیگری رخ می‌نمایند. سومین و چهارمین پیکر بی‌جان هم از زیر آوار خارج شد.

روزنامه‌های شنبه پر است از عزا و ماتم. هرکدام به روشی برای این حادثه تیتر زده است و در صفحه نخست با تیتر درشت برای قهرمانان ملی خود سوگنامه‌نوشته‌اند.

جان‌فشانی در پایتخت

سیاست در این موقعیت دردناک نیز دست از سر مردم برنمی‌دارد. بازی‌های جناحی حتی اینجا هم برای برخی تمام‌شدنی نیست. در این میان آتش‌نشانان جان خود را بر کف دست نهاده‌اند و جور همه سهل‌انگاری‌ها می‌کشند.

روزهای بعد باز هم تلخیِ بیشتری را خواهیم چشید. با برداشتن آوار، قهرمانان ملی ما سیاوش‌وار از میان شعله‌های آتش و از زیر صدها تن فولاد و بتن بر روی دستان همکارانشان بیرون خواهند آمد و به جایگاه ابدی خود در قلب ملت ایران می‌نشینند.

ردپای درد را در صفحات روزنامه شنبه دوم بهمن می شود دید. ردپایی که به این زودی ها از یادها نخواهد رفت…

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 32452 ساعت خبر : 2:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32452
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات