جشنواره تئاتر فجر با گرامیداشت شهدای آتش نشان آغاز شد

جشنواره تئاتر فجر با گرامیداشت شهدای آتش نشان آغاز شد

نمایشگاه عکس و پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر، روز اول بهمن‌ماه در گالری‌های «نامی» و «بهار» خانه هنرمندان ایران با تقدیر از شهدای آتشنشان حادثه ساختمان پلاسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی این نمایشگاه ساعت ۱۶ روز اول بهمن ماه با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان و سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهدی افضلی رئیس موسسه توسعه هنرهای معاصر و جمعی از هنرمندان عکاس و گرافیست، کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم حضار مقابل یادبود شهدای آتش نشان با ذکر صلوات به جانباختگان حادثه ساختمان پلاسکوادای احترام کردند.
مهدی شفیعی با اشاره به ضایعه تلخ ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: همیشه هنرمندان نسبت به اتفاقات اجتماعی واکنش نشان می‌دهند.
مدیر کل هنرهای نمایشی با بیان اینکه سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر فجر از امروز به طور رسمی آغاز به کار می‌کند، گفت: خیلی خوشحال هستم که این جشنواره با بخش نمایشگاه عکس ، پوستر و هویت بصری آغاز به کار می کند.
وی ادامه داد: بی تردید عکس و پوستر به دوام و بقای جشنواره کمک بزرگی می کند.

در ادامه این مراسم سعید اسدی با بیان اینکه امروز روز عجیبی است که ما جشنواره تئاتر فجر را آغاز می کنیم، اظهار کرد: علی رغم اینکه جشنواره تئاتر فجر نمادی از جشن انقلاب و هنر است اما سوگوار کسانی هستیم که رشادت و فداکاری ان ها همه را تحت تاثیر قرار داده است.

جشنواره تئاتر فجر با گرامیداشت شهدای آتش نشان آغاز شد
دبیر سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ادامه داد: این دوره از جشنواره را به یاد این افراد غیور آغاز می کنیم و امروز تمام آثار با گرامیداشت یاد این عزیزان به روی صحنه می رود.
او درباره نمایشگاه عکس و پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر، گفت: این بخش جزو بخش‌های اصلی جشنواره است که امسال بار دیگر به بخش هویت بصری جشنواره تئاتر فجر اضافه کرده ایم و اتفاقی نو است.
این مقام مسوول ادامه داد: این حرکت آغاز شده و امیدواریم از سال بعد تداوم بیشتری پیدا کند.

سیف‌اله صمدیان دیگر سخنران این مراسم و داور بخش عکس، از طرف داوران آثار انتخابی برای درگذشت آتش نشانان اظهار تاسف کرد و گفت:  با گستردگی نمایش‌های تئاتر به مرزهای رشد تئاتر می‌رسیم.
صمدیان خطاب به مسوولان برگزاری جشنواره دو پیشنهاد مطرح کرد و افزود: باید قدر رضا معطریان، ابراهیم حسینی را بدانیم که با تلاشی که در این بخش انجام دادند جنب و جوش خوبی در بین هنرمندان آثار بصری راه انداختند.
او ادامه داد: حتما باید تلاش کنیم آرشیو منظمی از تئاتر کشور داشته باشیم.
در پایان این مراسم مجید رجبی معمار با اشاره به اینکه خانه هنرمندان خانه همه اصناف هنری است، اظهار کرد: خوشحال هستیم که توانستیم برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر با برگزار کنندگان این رویداد هنری همکاری و به وظیفه خود عمل کنیم.
وی با بیان اینکه از دیروز همه هنرمندان عزادار فاجعه بزرگ هستند، ادامه داد: ما با تمام قوا همراهی خود را با جشنواره فجر ادامه خواهیم داد و امیدواریم بخش‌های مختلف با تمام ظرفیت بتوانند کمک کند.

مدیر خانه هنرمندان ایران ادامه داد: بنابر اطلاعاتی که از برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر فجر دارم به نظر می‌رسد این دوره از جشنواره  دوره خوبی است و همراهی و همکاری مدیران در آن دیده می‌شود و امیدوارم تداوم داشته باشد.
درپایان، حضار درسالن کنار عکس نشان شهدای آتش نشان عکس یادگاری گرفتند.
دراین دوره از جشنواره در بخش «پوستر» ۷۰ اثر از ۴۲ طراح، در بخش «هویت بصری» ۱۷ اثر از ۲۱ گرافیست و در بخش «عکس» ۷۰ عکس از ۵۵ عکاس حضور دارد.

گفتنی است  داوری آثار انتخابی در بخش «عکس» توسط رضا کیانیان، سیف‌اله صمدیان و عباس کوثری انجام شده است.
در بخش «پوستر»، قباد شیوا، مازیار تهرانی و مجید کاشانی، داوری آثار را انجام داده‌اند.
بخش«هویت بصری» نیز ابراهیم حقیقی، امراله فرهادی و علیرضا مصطفی‌زاده، داوری آثار را انجام داده‌اند.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 32412 ساعت خبر : 7:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32412
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات