راه‌اندازی پایگاه خبری شعر و ترانه

پایگاه خبری تارنا، وب‌سایت تخصصی شعر و ترانه با هدف آن‌چه خدمت و اعتلای فرهنگ ادبی به خصوص در حوزه شعر و ترانه عنوان شده کارش را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرجان شیخ‌حسنی سردبیر این پایگاه خبری درباره هدف از ایجاد این پایگاه گفت: هدف اصلی ما خدمت در این عرصه و ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی شاعران و ترانه‌سرایان است. اما باید به این نکته توجه کرد که برنامه‌های بسیار کلان‌تر و گسترده‌تری از جمله ارتقای فضای رسانه‌ای شعر و ترانه در ایران داریم .با توجه به روی کار آمدن شبکه‌های مجازی در سالیان اخیر و استقبال گسترده مردم از این شبکه‌ها، یکی از دلایل رشد خوانش کتاب‌های شعر همین شبکه‌های مجازی است.

او افزود: تارنا با هدف شکیل‌تر، رسانه‌ای‌تر و مرتب‌تر کردن این فضا ایجاد شده است. اینکه کاربران دسته‌بندی شوند و فضای جدی و درخور شان و جایگاه شاعران و ترانه‌سرایان وجود داشته باشد به عهده تارناست. از طرف دیگر، از آن جاییکه چند سالی است مخاطبان شعر و ترانه پیشرفت چشمگیری داشته و از طرفی در مقایسه با دیگر حیطه‌های هنری شاعران از حمایت‌های کمتری برخوردار بوده و در حقیقت مظلوم واقع شده‌اند، تصمیم گرفتیم با ارائه خدمات رسانه‌ای نقشی مهم در حوزه شعر و ترانه داشته باشیم.

 شیخ‌حسنی ادامه داد: ما اولین سایتی هستیم که قابلیت دانلود شعرخوانی‌ها و دکلمه‌ها را ایجاد کرده‌ایم. بزرگترین ویکی پدیای شاعران و پرتال جامع شاعران را داریم که در نوع خود بی‌نظیر و جزو برنامه‌های آینده است .از دیگر فعالیت‌های تارنا این است که بستری فراهم کردیم تا ترانه‌سرایان بتوانند شعرهای خود را به دست خوانندگان و فعالان حوزه موسیقی برسانند و خوانندگان کشور نیز بتوانند ترانه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

او همچنین گفت: از قابلیت‌هایی که برای این پایگاه خبری از سوی سردبیر آن عنوان شده است می‌توان به این موارد اشاره کرد: اطلاع‌رسانی درباره برگزاری جلسات شعر خوانی، یادداشت‌ها و نقدها و همچنین ارائه فیلم‌های شعرخوانی شاعران و ترانه‌سرایان، آموزش شعر و ترانه، مستندسازی برای آن دسته از شاعرانی که مخاطبان گسترده‌ای دارند و می‌خواهند اطلاعات بیشتری از شاعر مورد نظر داشته باشند و بخش‌های موسیقی، دانلود دکلمه و فروش ترانه.

 انتهای پیام

کد خبر : 34634 ساعت خبر : 3:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات