رونمایی از ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران اثر کیوان ساکت

رونمایی از ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران اثر کیوان ساکت

مراسم رونمایی از کتاب “گزیده‌ی ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران” تألیف استاد کیوان ساکت جمعه ۸ بهمن ساعت ۱۹ با حضور استادان میر جلاالدین کزازی، فرهاد فخرالدینی، محمد سریر، علی‌اکبر شکارچی، میلاد کیایی، هومان اسعدی و مجتبی سبزه در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی کیوان ساکت سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای فرهنگی در شهرستان مشهد چشم به جهان گشود. وی از کودکی با تشویق مادر و پدرش به فراگیری موسیقی و نقاشی پرداخت، در نقاشی شاگرد اساتیدی چون صادق‌پور، پیراسته و در رنگ و روغن و آبرنگ نیز نزد استاد دوّلّو آموزش دید. وی اوّلین درس‌های موسیقی را نزد دایی خود منوچهر زمانیان در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان که آن زمان از سوی صداوسیمای وقت به مدیریت مرتضی دلشب در مشهد تأسیس شده بود فرا گرفت.

رونمایی از ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران اثر کیوان ساکت

کیوان ساکت سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس و از آن زمان تاکنون آثار زیادی را با این گروه به اجرا در آورد. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان نوازنده و تک‌نواز به گروه عارف دعوت شد که حاصل این همکاری آثاری نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی، و «مقام صبر» از ساخته‌های استاد مشکاتیان با تکنوازی تار و سه‌تار کیوان ساکت و آواز علیرضا افتخاری است. از دیگر فعّالیت‌های کیوان ساکت می‌توان به کُنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره و ارکستر بزرگ کیوان ساکت که با بیش از ۶۰ نوازنده و خواننده به همت او راه‌اندازی شده است. به زودی آلبوم تصویری اجرای ساکت با سالار عقیلی به بازار هنر روانه می‌شود.

ساکت درباره ردیف اعتقاد خاصی دارد و ضمن احترام و لزوم یادگیری ردیف قدما برای هنرمندان حرفه‌ای لزوم یک ردیف کاربردی مختصر را برای فراگیری ضروری می‌داند. او مدتی است به نگارش  کتابی مشغول است که  مشکلات هنرجویان را در درک و دریافت مبانی ردیف تا حد زیادی حل می‌کند.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 33052 ساعت خبر : 3:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33052
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات