کار در تئاتر برای کارگردان‌های خانم سخت‌تر است

کار در تئاتر برای کارگردان‌های خانم سخت‌تر است

پونه عبدالکریم‌زاده گفت: در تئاتر ایران، کارگردان مسئول تمام کلیات و جزئیات تولید نمایش است و همین مسئله باعث می‌شود گاهی کارگردان، تمرکز خود را روی مسائل هنری نمایش از دست بدهد و دنبال کارهای اجرایی باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی پونه عبدالکریم‌زاده کارگردان نمایش «دره‌ی شیطان»؛ با اشاره به این که در تئاتر ایران، کارگردان مسئول تمام کلیات و جزییات تولید نمایش است، اظهار کرد: همین مسئله باعث می‌شود گاهی کارگردان، تمرکز خود را از روی مسائل هنری نمایش از دست بدهد و دنبال کارهای اجرایی باشد. دنبال کارهای اجرایی بودن نیز برای کارگردان‌های خانم، به طور حتم سخت‌تر است.

وی که به تازگی نمایش «دره‌ شیطان» را در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به روی صحنه برده است، در این باره توضیح داد: نمایش راجع به نویسنده‌ای است که بر اساس افکار یک پسر روستایی کتابی می‌نویسد و مشهور می‌شود. گرچه فضای نمایش رئال است اما نمی‌توان به لحاظ ساختاری از آن به عنوان نمایش رئال یاد کرد؛ چراکه برخی از حوادث در ذهن کاراکترهای نمایش می‌گذرد.

این مدرس دانشگاه درباره‌ بازیگران نمایش خود، عنوان داشت: خانم لیلا بوشهری از جمله بازیگران نمایش هستند که بر روی صحنه بسیار توانا و پرقدرت ظاهر می‌شوند. آشنایی من با ایشان به اجرای نمایش «خاتون» باز می‌گردد که هر دو در آن اثر ایفای نقش داشتیم. خوشحالم که ایشان پیشنهاد مرا برای همکاری پذیرفتند. همچنین از شاگردان دانشگاهی خود نیز برای بازیگری استفاده کرده‌ام و در مجموع فضای خوبی در گروه بازیگری نمایش حاکم است.

وی همچنین به طراحی صحنه نمایش «دره‌ شیطان» اشاره کرد و گفت: طراحی صحنه نمایش از جمله مواردی است که با بازخورد خوب مخاطبان مواجه شده است. برای طراحی صحنه‌، خودم هیچ ایده‌ اولیه‌ای نداشتم. آقای ساسان فرهادپور به عنوان طراح صحنه، همکاری خوبی با گروه داشتند و طرح‌های خلاقانه‌ای ارائه کردند که طرح نهایی با اندکی تغییر برای کار آماده شد.

کار در تئاتر برای کارگردان‌های خانم سخت‌تر است

عبدالکریم‌زاده در بخشی از صحبت‌های خود در مورد همکاری‌اش با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یادآور شد: اولین بار که در حوزه هنری به صحنه رفتم مربوط به ۱۵ سال پیش می‌شود که در نمایشی به کارگردانی امیر امجد بازی می‌کردم. بعد از آن در همین امسال با نمایش «خاتون» به کارگردانی آقای عالم‌بخش در تالار اندیشه به صحنه رفتم و اکنون در تماشاخانه‌ ماه، نمایش خودم را بر روی صحنه دارم.

وی افزود: همکاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری را بسیار خوب و همراه دیدم. طراحی پوستر و بروشور نمایش ما توسط گرافیست‌های حوزه هنری در کمتر از دو روز تحویل شد و بقیه کارها نیز بدون هیچ استرسی به شکل مطلوب پیش رفت و افتتاحیه‌ خوبی هم برای نمایش برگزار شد. امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد و در آینده نیز بتوانم نمایش‌های بیشتری در حوزه هنری به صحنه ببرم.

پونه عبدالکریم‌زاده در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم حوزه هنری برای تبلیغات نمایش‌های خود برای جذب مخاطبان بیشتر، تمهیدات بیشتری لحاظ کند. به نظرم اعطای تسهیلاتی همچون تخفیف ویژه برای دانشجویان، اتفاق مناسبی می‌تواند باشد.

خاطرنشان می‌شود نمایش «دره شیطان» به نویسندگی و کارگردانی پونه عبدالکریم‌زاده تا ۱۱ اسفندماه- ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. تماشاخانه‌ ماه در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ نبش خیابان سمیه واقع است.

علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۳۷۳۱۹۱۷۲۲ تماس بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 34881 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34881
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات