مردم آلبانی علاقه دارند که به ایران سفر کنند

مردم آلبانی علاقه دارند که به ایران سفر کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه دومین روز از دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با بوجوکو، رئیس کنفدراسیون صنایع آلبانی دیدار کرد.

معاون گردشگری در دیدار با رئیس کنفدراسیون صنایع آلبانی گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی، اهرم موثری برای توسعه تعامل مردمی و تبادل گردشگری است. افق‌های خوبی در زمینه توسعه همکاری‌های میان ایران و آلبانی وجود دارد.

مردم آلبانی علاقه دارند که به ایران سفر کنند

رحمانی موحد ضمن خوش‌آمدگویی به بوجوکو گفت: به نظرم زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری ما با توجه به اراده سیاسی بین مقام‌های دو کشور حائز اهمیت است. در روابط تجاری خود با گرایش گردشگری می‌توانیم زمینه‌های خوبی را برنامه‌ریزی کنیم و با توجه به زمینه‌های موجود بین دو کشور و مردم وجود دارد می‌توانیم توسعه گردشگری را مد نظر قرار دهیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ایران کشوری چهار فصل است و این پتانسیل گردشگری را افزایش می‌دهد. سفارت آلبانی هم به زودی افتتاح خواهد شد.

بوجوکو، رئیس کنفدراسیون صنایع آلبانی نیز در ادامه این دیدار بعد از اظهار خوشحالی از حضور در ایران به عنوان نماینده سندیکاهای تجاری در آلبانی گفت: روابط مشترک زیادی بین ما وجود دارد، مردم آلبانی علاقه دارند که به ایران سفر کنند. ما هم آماده پذیرایی از گردشکران ایرانی هستیم. تصویر ایران با تبلیغات سیاسی که در جهان علیه آن انجام می‌شود بسیار متفاوت است و این توجه من را به خود جلب کرد.
وی با اشاره به اینکه بیست درصد از مردم آلبانی شیعه هستند افزود: نکته جالب این است که حتی اسم پایتخت‌هایمان هم شبیه به هم است و به نظر می‌رسد واژه تیرانا از تهران گرفته شده باشد. از وزارت امور خارجه آلبانی و ایران خواستار این هستیم که یک سفارتخانه برای آلبانی در تهران درست کند. ما آمادگی همکاری با تورگردانان شما داریم که روند صدور ویزای گردشگری را تسهیل کنیم. ویزای گروهی هم پیشنهاد خوبی در این زمینه است.

پایان پیام

کد خبر : 34832 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34832
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات