نبود بازارچه تولیدات زنان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان جز محدود استان‌هایی است که بازارچه خاص تولیدات و محصولات زنان ندارد.

به گزارش ایسنا، فریبا رحمانپور در نشست شورای اداری استان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد قطب های مهم گردشگری و صنایع دستی خوبی دارد و از آنجا که محصولات صنایع دستی استان عمدتا توسط زنان ایجاد می‌شوند اما جزء محدود استان‌هایی هستیم که بازارچه دائمی عرضه تولیدات و محصولات زنان نداریم و انتظار داریم که در زمینه بازارچه دائمی محصولات صنایع دستی زنان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: طرح بیمه برکت در راستای پوشش دهی زنان سرپرست خانوار به خصوص برای زنان روستایی است و انتظار داریم این طرح برای زنان کارآفرین و زنانی که در حوزه اشتغال هستند، نیز مدنظر قرار گیرد که این طرح می‌تواند در بحث توسعه کارآفرینی زنان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خدمات طرح میمن برکت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار روستایی در مقابل حوداث و آسیب ها مورد توجه قرار گیرد.

رحمانپور تصریح کرد: در زمینه فعالیت شرکت‌های داروسازی با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های مهم گیاهان دارویی است و شرکت گیاهان دارویی زربند نیز در مرکز شهر یاسوج قرار دارد، می‌تواند محل خوبی برای سرمایه‌گذاری، رونق و مسائل اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: گسترش شرکت‌های داروسازی و گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند برای دختران فارغ التحصیل در رشته‌های شیمی و کشاورزی اشتغال ایجاد کند و باتوجه به اینکه استان ما که یکی از سازه‌های مهم گیاهان دارویی است را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در راستای تحکیم بنیان خانواده هزینه درمان زوج‌های جوان که آمارشان نیز در استان زیاد است، انتظار توجه ویژه داریم.

پایانپیام

کد خبر : 33176 ساعت خبر : 1:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33176
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات