یازدهمین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان منتشر شد

یازدهمین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان ویژه پاییز ۱۳۹۵ به تازگی از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از جمله  مقاله‌های این شماره از این فصلنامه  می‌توان به مقاله‌های «خوشه چینی در باغ عقلانیت انتقادی»، «خلاقیت بومی و مخاطب‌محور»، توجه به کودکی، پیش شرط توسعه»، «ادبیات کودکان  و نوجوانان در اقلیم کردستان»، «واکاوی تبعیض چند جانبه/ دختران در ادبیات کودک»، «پنج سایه از هیولا /سایه هیولا» و… اشاره کرد.

سیدعلی کاشفی خوانساری در سرمقاله یازدهمین شماره از فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان نوشته است:« گاهی که در مجامع علمی و فرهنگی از اهمیت ترویج نقد صحبت می‌کنیم، با این پرسش مواجه می‌شویم که آیا همه ساحات زندگی و فرهنگ ما سامان یافته که حالا نوبت ترویج و اشاعه فرهنگ نقد و نقادی است؟ و این که در شرایطی که ستون‌های اصلی حیات کتاب، همچون تالیف، نشر، توزیع و مطالعه در حال ریزش است، صحبت و دل نگرانی درباره نقد چه توجیه و ضرورتی دارد؟
در حقیقت این دیدگاه جایگاه نقد را در محدوده نظام و چرخه آفرینش و خوانش متون محدود می‌بیند، حال آن‌که ترویج نقد، کارکردها و تاثیراتی فراتر از این چرخه خواهد داشت،  به روشنی ضرورت فعالیت های ترویجی در این حوزه را روشن می کند…».

 این شماره از فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان با نقدی بر آثار هانس کریستین اندرسن، عباس جهانگیریان، بهرام خائف، پروین دولت‌آبادی، مجید راستی، پیوند فرهادی، محدثه گودرزنیا، محمود مفتاح‌الملک مازندرانی، محمد میرکیانی و … مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

یازدهمین شماره فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان، در قالب ۳۰۰ صفحه و به قیمت ده هزار تومان منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 32682 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32682
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات