گشت و بازرسی شبانه‌روزی در گهر

گشت و بازرسی شبانه‌روزی در گهر

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه گفت: اهمیت و نقش پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده در ابعاد گوناگون آموزشی، پژوهشی، علمی، تفرج و توریسم، تربیت نیروی انسانی و از همه مهمتر حفظ تنوع زیستی در سطح ملی و جهانی در همه کشورها و در تمام قاره‌ها از نظر اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گودرزی افزود: اکوتوریسم یا بوم‌گردی، گونه‌ای از است که در آن گردشگر برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکونی و دست‌نخورده جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی و دیگر جانوران می‌پردازند.

گشت و بازرسی شبانه‌روزی در گهر

به این‌گونه از گردشگران که به دیدار از زیست بوم و طبیعت می‌پردازند، نام اکوتوریست یا بوم‌گرد داده شده است. بسیاری از کشورها بخش هنگفتی از درآمد خود را از بوم‌گردان خارجی تأمین می‌کنند. گروه‌های بزرگ دیگری نیز هستند که سرگرمی‌شان سفر به جاهای دور و جست‌وجو و به کمین نشستن برای دیدن گونه‌ای پرندهٔ کمیاب و گرفتن عکس از آن است. به آن‌ها پرنده‌نگر می‌گویند. بسیاری دیگر به اعماق دریاها رفته و به غواصی می‌پردازند.

گودرزی افزود: با راه‌اندازی مجدد گروه سیار در روزهای تعطیل از هیچ‌گونه تخلفی حتی کوچکترین تخلفات چشم‌پوشی نخواهد کرد. و در این ایام پایانی سال که توام است با فرارسیدن بهار طبیعت، چناچه افرادی بخواهند دست به هرگونه صید و شکار، بوته‌کنی و قطع اشجار کنند، شدید برخورد خواهد شد چرا که شروع فصل بهار همراه با زایش طبیعت و حیات وحش می‌باشد.

گشت و بازرسی شبانه‌روزی در گهر

گردشگران از حمل هرگونه سلاح در داخل خودروهای خود جدا بپرهیزند. چرا که با حکم قضایی تفتیش صورت خواهد گرفت. و از کلیه طبیعت‌دوستان در خواست داریم در حین گلگشت در اطراف منطقه اشترانکوه از به‌جا گذاشتن هرگونه زباله خود‌داری نمایند و باقی‌مانده زباله‌های خود را به زباله‌دانی‌های مشخص‌شده ببرند.

پایان پیام

کد خبر : 35293 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35293
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات