خرم‌آباد تخیلی و جهانی‌شدن خیالی

خرم‌آباد تخیلی و جهانی‌شدن خیالی

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: «با احداث یک منطقه ویژه گردشگری، پشت بازار را به مردم لرستان، ایران و کل دنیا معرفی می‌کنیم»

جمله بالا را  مهندس عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد در میان خبرنگاران گفته است. به گمانم منظور ایشان، همان‌‌گونه که چندین‌بار دیگر هم بیان کرده است، ساخت بام خاطره‌ها در پای اِسپی‌کوه و بر فراز محله پشت بازار است.

ساخت بام، پارک یا هر مکان گردشگری دیگری در پشت بازار  کارِ به‌جا و قابل ستایشی است ولی وقتی شهردار دم از ساخت یک منطقه ویژه گردشگری می‌زند که می‌خواهد پشت بازار را جهانی کند، دیگر موضوع جدی می‌شود، چون چنین پروژه‌ای نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دولتی و خصوصی دارد. تا اینجا هم مشکلی نیست و با اینکه من این سخنان را نه‌تنها بلندپروازانه بلکه تخیلی می‌دانم، اما معتقدم صحبت‌های تخیلی ضرری برای کسی ندارد و در ضمن وصف‌العیش، نصف‌العیش!

خرم‌آباد تخیلی و جهانی‌شدن خیالی

 اما اگر شهردار محترم خرم‌آباد به‌دور از جو و فضای نشست‌های خبری چنین سخنی را گفته است و در راه خود مصمم است، باید چند نکته را به ایشان یادآوری کنیم.

آقای شهردار احتمالن تا حالا پشت بازار نرفته‌اند. چون اگر رفته باشند می‌دانستند که این محله حتی یک پیاده‌رو سالم ندارد. ایشان نرفته است چون اگر می‌رفت، می‌دید که زباله و سیاهی درودیوار این محله را فراگرفته است و ماموران نهاد زیر فرمانش هیچ اعتنایی به آنجا نمی‌کنند.

شهردار ما این محله را ندیده چون اگر می‌دید، می‌فهمید که درد مردم این محله جهانی‌شدن نیست بلکه تامین نیازهای اولیه زندگی است. ایشان پشت بازار نرفته، چون اگر رفته بود می‌فهمید گمشده این محله امنیت و آرامش است نه بام خاطره‌ها.

جناب شهردار اعتیاد در محله پشت بازار موج می‌زند و شما از جهانی‌شدن می‌گویید؟

شهردار خوش‌سخن خرم‌آباد باید به‌جای اینگونه نطق‌ها در ابتدا مشخص کند در مدت ریاستش بر شهرداری‌ چه خدمتی به مردم این محله کرده است؟ پشت بازار هر روز ویران‌تر از دیروز است و این حرف‌های متوهمانه فقط نمک روی زخم مردم این محله را می‌پاشد.

مهندس عیدی بیرانوند اگر نمی‌داند، که باید روشن شود ولی اگر می‌داند و نعل وارونه می‌زند برای گم‌گردن رد کم‌کاری‌ها، باید به ایشان گفت که مردم باهوش‌تر از آن هستند که شما فکر می‌کنید.

شهردار محترم لطف کند و فعلا سطل‌های زباله این محله که نکبت و سیاهی گرفته‌اند را تعویض کند، جهانی‌شدن پیش‌کش!

پایان پیام

کد خبر : 36565 ساعت خبر : 0:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36565
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات