رسانه‌هایی که به مخاطبان کلک فیک می‌زنند

رسانه‌هایی که به مخاطبان کلک فیک می‌زنند

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: فرض کنید در یک جاده که اتفاقا اصلا هم نمیشناسیدش بین راه مانده‌اید. دو رستوران در پیش روی شماست. یکی از آن‌ها شلوغ و دیگری خلوت است. کدام یکی را انتخاب می‌کنید؟ پاسخ بسیاری از آدم‌ها به این سوال انتخاب آن رستوران شلوغ است. دلیل‌شان هم این است که خب حتما غذای آن بهتر است که این‌طور برایش صف بسته‌اند. در حالی که ممکن است واقعیت امر چیز دیگری باشد. این آدم‌ها همان‌هایی هستند که تب مردم بیشتر از نظر و استدلال عقلانی خودشان برایشان اهمت دارد. همان‌ها که در شبکه‌های اجتماعی هم به دنبال آن صفحاتی می‌روند که دنبال کننده‌های پر و پیمان دارند. غافل از این‌که تعداد زیادی از این اعضا در شبکه‌های اجتماعی مجازی هستند و اصلا وجود خارجی ندارند که نظر و عقیده‌شان مهم باشد.

رسانه‌هایی که به مخاطبان کلک فیک می‌زنند

از روزی که اخبار ذره ذره به شبکه‌های اجتماعی آمده و کانال‌های تلگرامی جای صفحات روزنامه‌ها را گرفته‌اند دیگر نمی‌توان اثرات آن‌ها را بر اجتماع و آگاهی مردم نادیده گرفت. خب طبیعی‌ست کشیدن انگشت روی یک صفحه کوچک و خواندن اخبار و مطالب روزانه در یک وسیله کوچک که در جیب جا می‌شود و همه جا قابل استفاده است بسیار راحت‌تر از ورق زدن روزنامه‌های بزرگ است. این یک نکته مثبت اما نباید فراموش کنیم که انتخاب این شبکه‌های اجتماعی هم برای اطلاع از اخبار روزانه بسیار مهم می‌باشد و بایستی با حساسیت و دقت بالا انجام شود.به صرف این‌که یک کانال در تلگرام و یا یک صفحه در اینستاگرام اعضای زیادی دارد به مطالب‌شان اعتماد نکنبد. اگر منبع شما یک کانال یا صفحه در شبکه اجتماعی است، پیش از هر چیز از صحت و سقم اخبارش مطمئن شوید. و تنها به تعداد اعضای آن دقت نکنید.

پایگاه خبری گلونی در اینستاگرام ۱۴K نفر دنبال کننده دارد که همگی انسان‌های حقیقی هستند و دارای عقیده و اندیشه هستند. هم‌چنین کانال تلگرام ما هم ۲٫۱K نفر عضو حقیقی دارد که اخبارمان را می‌خوانند،‌گاهی برایمان نظر می‌نویسند یا حتی ‌انتقاد می‌کنند. اما هرچه هست وجود دارند. چندی پیش عزیزی برای کانال تلگرام ما تبلیغ می‌کرد و می‌خواست ما هم کانال ایشان را در تلگرام خود معرفی کنیم. پیامی که برای این هدف در هر دو کانال قرار داده شد، در کانال ما حدود ۴۰۰ نفر و در کانال ۸۰۰۰ نفری آن‌ها ۵۰ نفر بیننده داشت. معنای این موضوع چیزی جز کلک زدن مخاطبین و جلب توجه آن‌ها با اعداد دروغین نیست.
فراموش نکنیم که آگاهی خوب و ارزشمند است اگر و تنها اگر از منبعی موثق به دست آید. اگر از عملکرد ما در شبکه‌های مجازی رضایت دارید ما را به افراد حقیقی و صاحب‌نظر و تفکر معرفی کنید.

پایان پیام

کد خبر : 37318 ساعت خبر : 0:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37318
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات