رونمایی از سنگ یادبود درخت صلح و دوستی ایران و ژاپن

رونمایی از سنگ یادبود درخت صلح و دوستیِ ایران و ژاپن

سنگ یادبود کاشت درخت صلح و دوستی بین ایران و ژاپن طی مراسمی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نوبوآ تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا ژاپن و هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در ایران عصر امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابتکار در این مراسم گفت: این درخت می‌تواند نشانه‌ای از صلح و دوستی بین ملل باشد و به ویژه تقویت روابط و دوستی بین دو کشور کمک کند.

معاون رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی ایران برای همکاری دو جانبه محیط زیستی با بنیاد صلح ساساکاوا ژاپن، اظهار کرد: گسترش همکاری‌های محیط زیستی میان کشورها می‌توان منجر به قرار گرفتن مسیر توسعه‌ای جهان در مسیر توسعه پایدار شود.

رونمایی از سنگ یادبود درخت صلح و دوستیِ ایران و ژاپن

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر علاقمندی و تلاش ایران برای گسترش تکنولوژی‌های سبز در راستای حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: استفاده از دانش و تجربه ژاپن در زمینه حفاظت از محیط زیست می‌تواند برای محیط زیست ایران بسیار مؤثر باشد.

بنابراین گزارش، نوبوآ تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا ژاپن نیز با اشاره به نوع فعالیت‌های این بنیاد، گفت: هدف گذاری فعالیت‌های ما منطبق با اهداف توسعه پایدار جهانی و توسعه صلح در جهان است.

وی با بیان علاقه‌مندی برای گسترش همکاری‌های محیط زیستی میان ایران و ژاپن، افزود: ایران و ژاپن دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری هستند که می‌تواند به گسترش صلح و توسعه پایدار در جهان کمک کند.

گفتنی است، ۲۱ اردیبشهت ماه سال ۹۵ آکیه آبه همسر نخست وزیر ژاپن که برای شرکت در نخستین سمپوزیوم مشترک ایران و ژاپن با عنوان زنان، صلح و توسعه پایدار به ایران سفر کرده بود طی مراسمی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نهال زیتونی را به عنوان درخت صلح و دوستی بین دو ملت ایران و ژاپن در پارک طبیعت پردیسان کاشت.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 37340 ساعت خبر : 0:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37340
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات