لرستان شانزدهمین استان پرجمعیت کشور

لرستان شانزدهمین استان پرجمعیت کشور

براساس سرشماری مرکز آمار کشور، لرستان شانزدهمین استان جمعیت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان لرستان ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر اعلام شده است که نسبت به سرشماری ۵ سال قبل در سال ۱۳۹۰ رشد ۷ صدم درصدی را نشان می‌دهد.

لرستان شانزدهمین استان پرجمعیت کشور

بر اساس این آمار، ۸۹۲ هزار و ۸۸۹ نفر مرد و ۸۶۷ هزار و ۷۶۰ نفر زن در استان لرستان سرشماری شده است که در مجموع تعداد آقایان در استان ۲۵ هزار و ۱۲۹ نفر بیشتر از خانم‌ها است.

جمعیت ایران امسال به حدود ۸۰ میلیون نفر رسیده است و اگر چه در دوره ۵ ساله نسبت به سال ۱۳۹۰ نزدیک به ۵ میلیون نفر افزایش را نشان می‌دهد اما نسبت به یک سال گذشته نرخ رشد جمعیت در کشور صفر بوده است.

جمعیت باسواد استان نیز امسال به ۸۳ درصد رسیده که نسبت به میانگین کشوری که حدود ۸۸ درصد است، ۵ درصد پایین‌تر جای گرفته.

همچنین استان لرستان در ۵ سال گذشته از نظر مهاجر پذیری در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد.

کشور در تقسیمات جهانی، محدوده‌ای از کره زمین است که در آن یک ملت زندگی می‌کنند و نام آن نیز در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است. کشورها به وسیله مرزهای بین‌المللی از یکدیگر تفکیک می‌گردند و غالباً دارای یک حکومت مرکزی هستند. کشورها در تقسیم‌بندی‌های کوچک‌تر بهاستان یا ایالت، مرکز استان، شهرستان، مرکز شهرستان، شهر، بخش، مرکز بخش، دهستان، مرکز دهستان و روستا تقسیم می‌شوند. برخی کشورها در استان‌ها یا ایالت هایشان دارای حکومت یا فرمانداری مستقل هستند که اصطلاحاً به آنها حکومت خودمختار، ایالت خودگردان یا فرمانداری ایالتی گفته می‌شود.

کد خبر : 37716 ساعت خبر : 5:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37716
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات