نشست تخصصی نرم‌افزارهای پایش محیط زیست

نشست تخصصی نرم‌افزارهای پایش محیط زیست

نشست تخصصی معرفی نرم‌افزارهای پایش و گزارش محیط زیست با حضور هیئت فنلاندی و دکتر مهردادی، مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این نشست که در غرفه اداره کل محیط زیست استان تهران برگزار شد، مدیرعامل شرکت آبزرو فنلاندی به معرفی محصول نرم‌افزار خود  پرداخت و ابعاد مختلف آن را تشریح کرد.

 تامی کاینوزاینن، مدیر عامل یک شرکت فنلاندی در معرفی نرم‌افزار طراحی شده خود گفت: این نرم‌افزار در زمینه جمع‌آوری، پایش و تحلیل اطلاعات مربوط به آلودگی‌های محیط زیستی فعالیت می‌کند و بر اساس پیشرفت آلودگی‌ها می‌تواند پیش‌بینی میزان و نوع آلودگی هوا در روزهای آینده را داشته باشد.

 وی با اشاره به این که اجرای این نرم‌افزار، اطلاعات پیشین را دریافت می‌کند افزود: ایران یک کشور صنعتی است و در بسیاری از شهرهای ایران  معضل آلودگی هوا وجود دارد بنابراین این نرم‌افزار می‌تواند با استقاده از سوابق، منابع آلاینده را در محدوده شناسایی کنند.

وی در ادامه افزود: نرم‌افزارها قابلیت تامین سخت‌افزارهایی هم‌چون سنسورها، سیستم آنالیزوری از  کشورهای درجه یک اروپایی را دارد، این نرم افزار می‌تواند راه حل کامل آلودگی هوا شامل مطالعه، طراحی، اجرا و آموزش باشد.

مدیرعامل این شرکت نرم‌افزاری با بیان اینکه ارائه خدمات از طریق شرکت مقیم در ایران پشتیبانی و اجرا می‌شود، گفت: تحلیل اطلاعات بر اساس نیاز سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود. انواع روش‌های پایش آنلاین در بازه‌های زمانی مشخص و یا حتی به صورت اتوماتیک تهیه می‌شود و در اختیار افراد مجاز به دسترسی قرار می‌گیرد.

نشست تخصصی نرم‌افزارهای پایش محیط زیست

وی در ادامه گفت: گزارش اطلاعات با کاربرد مهندسی تحلیلی یا مدیریتی تهیه و ارسال می‌شود.

 ناصر مهردادی از مدیرعامل این شرکت نرم‌افزاری چند سوال در مورد نرم‌افزار مذکور کرد. تعداد پارامترهای قابل بررسی در هر ایستگاه، قابلیت دستکاری خودسرانه هر یک از پارامترها و پیش‌بینی آلاینده‌ها در بازه‌های زمانی مشخص از جمله ابهامات مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این نشست بود.

مدیرعامل شرکت فنلاندی در پاسخ به این ابهامات، اظهار کرد: تغییر و دستکاری هر یک از این پارامترها در مرکز، قابل مشاهده است و در هر یک از ایستگاه‌ها می‌توان تا ۱۰ پارامتر را بررسی کرد.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی آلاینده در بازه‌های زمانی مشخص و با بررسی سوابق آلودگی میسر است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ششم تا نهم اسفند و با حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ، روسیه و اتریش برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 36738 ساعت خبر : 0:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36738
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات