نقیضه و نظیره در چهل‌وپنجمین مکتب‌خانه طنز

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چهل‌وپنجمین مکتب‌خانه طنز و آخرین جلسه مکتب‌خانه در سال ۹۵، عصر روز شنبه چهاردهم اسفندماه در سالن اوِستای حوزه‌ هنری برگزار شد.

در این نوبت از مکتب‌خانه طنز، رضاساکی روزنامه‌نگار و طنزپرداز به تعریف نقیضه، نظیره، مبالغه، اغراق و غلو پرداخت و با رسم نمودار (عقل_عادت) درک مطلب در تفاوت مبالغه، اغراق و غلو را برای حاضرین در جلسه آسان نمود.

همچنین در این جلسه با توجه به علاقه‌مندان جدید به طنزنویسی در جلسه، ساختار آشنای طنزنویسی برای قدیمی‌های مکتب‌خانه بازتدریس شد. که در این ساختار متوجه می‌شویم در یک متن خوب طنز باید شروعی جذاب، خنده‌دار، سبک و قابل فهم داشته باشد. سپس در میانه متن نکته‌سنجی مدنظر باید قرار بگیرد و در پایان باید متن به یادماندنی، خاص و مشارکت انگیز تمام شود. سپس وقتی به متن نگاه می‌کنیم با ارتباطی که بین تمام اجزای متن وجود دارد از تیتر، لید، پایانی که به شروع مطلب برمی‌گردد و… متوجه اصولی بودن آن شویم.

در پایان این جلسه طبق رسم هرساله که از پیش اعلام شده بود حاضرین کتاب‌هایی را که مطالعه کرده بودند و بدون استفاده داشتند برای تبادل به آخرین مکتب‌خانه‌ی سال آورده بودند و این کتاب‌ها بین اهالی مکتب‌خانه‌ی چهل‌وپنجم توزیع شد.

گفتنی است رضا ساکی از کتاب‌های تالیفی خود از جمله: اصن یه وضعی، بابا باتری دار می‌شود، سمساری و منتقدی از شوروی سابق به شاگردانش به عنوان عیدی سال پیش‌ رو پیشاپیش تقدیم نمود.

ﻣﮑﺘﺐ‌ﺧﺎﻧﻪ ﻃﻨﺰ، ﻧﺎﻡ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻧﺸﺴﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺖ ﺩﻓﺘﺮ ﻃﻨﺰ ﺣﻮﺯﻩ ﻫﻨﺮﯼ و با مدیریت رضا ساکی ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻃﻨﺰﻧﻮﯾﺴﯽ ﺑه‌وﯾﮋﻩ ﻃﻨﺰ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺭﺷﺘﻪ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

پایان پیام

کد خبر : 37076 ساعت خبر : 0:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37076
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات