نمایش ضعیف سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان در نمایشگاه محیط زیست

نمایش ضعیف سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان در نمایشگاه محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایشگاه محیط زیست امسال هم برای خودش داستانی شده است. یعنی اگر وقت بگذارید و همه غرفه‌ها را بگردید قول می‌دهم برای خودتان یک پا آلیس در سرزمین عجایب می‌شوید. از برخی غرفه‌های غیرمحیط زیستی بگیرید تا خرید و فروش قاشق چایخوری لویی چهل و پنجم. نمی‌دانم چرا بعضی از عزیزانی که به هرحال هزینه کرده‌اند،‌ غرفه اجاره کرده‌اند،‌ هر روز حدود ۸ ساعت را در نمایشگاه می‌ایستند و خستگی‌اش را به جان می‌خرند،‌ بدون برنامه‌ریزی رفتار می‌کنند. واقعا حکایت این غرفه‌هایی که خودشان زباله‌شان بیشترین آسیب را برای محیط زیست دارد چیست؟ یعنی هیچ نظارتی روی این‌ها صورت نگرفته است؟
اصلا این به کنار. دیگر این خنزر پنزرهای بی‌ربط به فضای نمایشگاه چه می‌گوید آخر؟ فروش سمنوی هفت سین را کجای دل‌مان بگذاریم؟ فضای بعضی از غرفه‌ها به گونه‌ای است که آدم فکر می‌کند به نمایشگاه صنایع دستی آمده نه نمایشگاه محیط زیست. بعد کنار اجناس رنگارنگ نوشته شده که هزینه برای کمک به فلان قضیه است. حداقل از سمن‌های محیط زیستی انتظار چنین چیزی را نداریم.
نمی‌خواهم از همه چیز گلایه کنم. و زحمت دیگران را نادیده بگیرم. هستند غرفه‌هایی که از این کسب درآمد در نمایشگاه به طرز درست و صحیحی استفاده کرده‌اند. برای کارشان برنامه‌ریزی کرده‌اند. یک کالایی که مرتبط با فضای نمایشگاه است و معمولا محیط زیستی هم هست عرضه می‌شود نه سنگ ماه تولد. کنارش هم نوشته شده که عواید آن دقیقا صرف حمایت از چه طرحی می‌شود. یا هدف از این خرید و فروش چیست.
ولی متاسفانه برخی از غرفه‌ها که تعدادشان کم هم نیست از این موضوع تنها برای سودجویی خودشان استفاده کرده‌اند و با فروختن اشیایی که هیچ ربطی به این نمایشگاه ندارد و معلوم هم نیست که هزینه آن صرف چه برنامه‌ای خواهد شد به کسب و کار مشغول هستند.

نمونه‌اش شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی لرستان که عکسش را می‌بینید. سمن‌های اصفهان در کنار لرستان پویش برای احیای زاینده‌رود راه انداخته‌اند اما لرستانی‌ها کلاه‌نمدی و گوشواره و سنگ ماه تولد می‌فروشند.

پایان پیام

کد خبر : 36542 ساعت خبر : 0:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36542
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات