چه کنیم با این مردم؟

چه کنیم با این مردم؟

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: با کدام مردم؟ همین مردم دیگر. همین من،‌ همین شما که این روزها و حتی از خیلی قبل‌تر از این روزها بهارستان را بالا و پایین می‌کنیم ببینیم امسال کدام سررسید مناسب‌تر خواهد بود؟ کدام یکی «دو روز» را در یک صفحه گذاشته،‌کدام برگه‌های یادداشت بیشتر دارد؟ آرم مورد نظر روی کدام جلد واضح‌تر می‌نشیند. کدام یکی شاهنامه فردوسی را لابه لای برگ‌های سالنامه چپانده است…

چند سالی می‌شود که پویش نخریدن سررسید راه افتاده اما به جان شما نباشد، به جان خودم، خریدن سالنامه کم که نشده هیچ، گویی مردم می‌خرند و تلنبار می‌کنند که اگر یک وقت قحطی آمد بی نصیب نمانند. اصلا طوری شده که آدم احساس می‌کند سررسید هم گونی برنج است. باید بخریم و در انباری بگذاریم.

اگر سری به مراکز فروش سررسیدها بزنید متوجه عمق فاجعه و عمق ناراحتی نگارنده خواهید شد. کلاه خودتان را قاضی کنید،‌هر سال چند سالنامه هدیه می‌گیرید و ته کمدتان در منزل یا محل کار انبار می‌کنید. آخر مگر هر آدمی چقدر یادداشت روزانه دارد؟ اصلا حواس‌مان هست چقدر درخت برای تولید این سالنامه‌ها از بین می‌رود؟ گول عکس‌های وسط برگه‌های سررسیدها را نخورید، یا مثلا خیلی قشنگ است که یک سالنامه جای خودکار داشته باشد.نگذارید این جذابیت‌ها شما را ترغیب کنند به خریدن سالنامه.

چه کنیم با این مردم؟

دوست دارید برای تبریک سال نو هدیه بدهید؟ خب این که اشکالی ندارد. خیلی هم خوب است. حرف بنده این است هدیه‌تان را درست انتخاب کنید. این همه فرهنگ‌سازی صورت گرفت که برای عیدی کتاب به همدیگر هدیه بدهیم اما نتیجه چه شد؟ شما خودتان تا به حال چند کتاب عیدی گرفته‌اید؟ جور دیگر بپرسم، چند کتاب عبدی داده‌اید؟

مشکل ما،‌هم خریدن است و هم نخریدن. آنچه را که باید بخریم،‌نمی‌خریم ولی آنچه را که نباید بخریم،‌می‌خریم… آن هم به چه تعدادی… مگر یک سررسید زیبا نمی‌خرید که در هر صفحه یک بیت از حافظ را نوشته‌اند،‌خب به جای آن یک دیوان حافظ شکیل بخرید و اولش هم یک جمله زیبا بنویسید و عیدی دهید. خدا شاهد است اگر گیرنده خوشحال نشد بنده به شخصه قول می‌دهم خودم به جای شما برای ان فرد محترم یک سالنامه چند کیلویی بخرم و ارسال کنم.

هنوز دیر نشده. یک سری به نزدیک‌ترین شهر کتاب بزنید و چند جلد کتاب برای عیدی دادن بخرید. این کار حکایت همان یک تیر و چند نشان است. هم به سرانه مطالعه کشور کمک می‌کنید،‌هم از نویسنده‌ها حمایت می‌کنید و… باقی نشان‌هایش هم وقتی می‌گویم که کتاب‌های عیدی را خریدید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 36559 ساعت خبر : 0:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36559
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات