آغاز ساخت آبشخورهای حیات وحش سفیدکوه ازنا

آغاز ساخت آبشخورهای حیات وحش سفیدکوه ازنا

مسئول پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا از ساخت چند آبشخور و بازسازی و ضد عفونی آبشخورهای موجود در پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خسرو بهلولی گفت: با توجه به به بررسی‌های میدانی انجام شده تمامی آبشخورهای پناهگاه نیاز به بازسازی و ضد عفونی دارند و جانمایی برای ساخت چند آبشخور جدید نیز انجام شده است.

بهلولی در خصوص آبشخورها گفت: باتوجه به احتمال حضور سگ‌های گله و روستا در کنار آبشخورها و احتمال انتقال بیماری‌های حیات وحش تمامی آبشخورها نیاز به ضد عفونی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم دارند.

مهندس بهلولی هشدار داد که کنترل آبشخورها در دستور کار جدی محیط‌بانان پناهگاه قرار داشته و با دامدارانی که دام‌های خود را به مناطق حساس وارد کنند برخورد سریع و قاطع انجام خواهد شد.

مسئول پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا ضمن قدردانی از همکاری شایسته تشکل‌های مردم‌نهاد، اعلام کرد طبق برنامه‌ریزی انجام شده اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد نیز با برنامه‌ای مشخص با پناهگاه در پاکسازی محوطه‌های اطراف آبشخورها شرکت خواهند داشت.

سفید کوه نام کوهستانی در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر کرمانشاه در غرب ایران است که بلندترین قله آن ۲۸۰۵ متر ارتفاع دارد، خط الرأس کوه سفید مرز طبیعی بین منطقه درود فرامان و سر فیروز آباد ماهیدشت است.

پایان پیام

کد خبر : 39998 ساعت خبر : 2:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39998
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات