نمایشگاه سروستان در هنرایرانی گشایش می‌یابد

نمایشگاه سروستان در هنرایرانی گشایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایشگاه سروستان در هنرایرانی با ۲۳ اثر از موزه ملی ملک در ابعاد ۳۰ *۴۰ ، نقش سرو در تزئین قرآن مجید، فلزکاری، قالی بافی، پارچه‌ها و بافته‌ها، نسخ خطی چاپی و نگارگری‌ها را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه با تاکید بر نقش سرو در هنر ایرانی تغییرات این نقش در طول زمان را بررسی می‌کند. سرو از جمله درختانی است که بیشترین جلوه را در فرهنگ و هنر ایرانی / اسلامی داشته است و با نگاهی به آثار متنوع موجود در کتابخانه‌ها و موزه‌ها می‌توان نقش‌های مختلفی از سرو را در آثار این گنجینه‌ها مشاهده کرد که می‌توان آن را دلیل اهمیت سرو در میان نقوش طبیعی دانست.

علاقه‌مندان برای بازدید این نمایشگاه می ‌توانند از تاریخ چهارم تا چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ الی ۲۰ به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱ تماس بگیرند.

نمایشگاه سروستان در هنرایرانی گشایش می‌یابد

تاریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته‌است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونی‌های دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهر پاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشرفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۹ میلادی در شهر سیدنی استرالیا و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن نمایشگاه جهانی برپا شد. در آن زمان از عمر شهر ملبورن فقط پنجاه سال گذشته بود. از این دو نمایشگاه ۴ میلیون نفر دیدن کردند که برای کشور جوانی مانند استرالیا رقمی بسیار موفقیت‌آمیز بود. در سال‌های دیگر نمایشگاه‌های متعدد دیگری نیز بر پا شدند که از جمله آنان می‌توان به نمایشگاه جهانی در کشور آمریکا، انگلیس، ژاپن و غیره … اشاره کرد.

پایان پیام

 

کد خبر : 41057 ساعت خبر : 9:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41057
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات