اجرای ۵۳۰ طرح بوم‌گردی روستایی در کشور

اجرای ۵۳۰ طرح بوم‌گردی روستایی در کشور

به‌گزارش پایگاه خبری گلونی، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اعلام این خبر، گفت: «ضریب اشتغال این طرح‌ها ۱۰۰درصد بوده و ضریب اشتغال تخت هتل‌ها بیش از ۶۰درصد بوده است.»

اجرای ۵۳۰ طرح بوم‌گردی روستایی در کشور

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با بیان اینکه طرح شناساییْ همه فرصت‌هایی را که برای ایجاد اشتغال در روستاها خلق مزیت می‌کنند به‌همراه درآمد پایدار برای روستاها به‌دنبال خواهد داشت گفت: «در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به گردشگری در کشور شده است و می‌توان با گردشگری مقاوم‌سازیِ اقتصادی کرد.»

اقامتگاه بومگردی چیست؟

این اقامتگاه ها معمولا توسط افراد محلی اداره می شوند تا در انتقال ویژگی های اجتماعی و فرهنگی موفق تر عمل کنند. تزیینات و ساختار اقامتگاه های بوم گردی نیز تداعی کننده ویژگی های همان منطقه هستند و حتا غذاهای سرو شده در آن نیز از میان خوراک های محلی انتخاب می شوند. توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست از فرصت هایی هستند که اقامتگاه های بوم گردی در اختیار جوامع می گذارند. این یک راه خوب برای به راه انداختن یک کسب و کار کوچک خانوادگی به شمار می آید.

اقامتگاه های بوم گردی صرفا جایی برای اقامت نیستند و همین موجب تمایز آنها از هتل ها و مهمانسراها می شود. این اقامتگاه ها خود می توانند به عنوان جاذبه، گردشگران را به سوی خود بکشانند؛ کسانی که می خواهند ساعاتی را دور از محل زندگی شان بگذرانند و در فرهنگ جامعه میزبان غرق شوند، چیزهای جدید یاد بگیرند و انرژی لازم برای ادامه فعالیت های شان را کسب کنند. (منبع: سایت کارناوال)

پایان پیام

کد خبر : 39844 ساعت خبر : 12:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39844
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات