بهترین رمان جنایی ۲۰۱۶ انگلستان در ایران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رمان «رهایت می‌کنم» اثر کلر مکینتاش با ترجمه نیلوفر بیات در انتشارات میلکان منتشر شد. این اثر جایزه بهترین رمان جنایی سال ۲۰۱۶ بریتانیا را به دست آورده است.

کلر مکینتاش که ۵ سال پیش کار در اداره پلیس را کنار گذاشت و به یک نویسنده تمام‌وقت تبدیل شد، با نخستین رمان پلیسی خود، «رهایت می‌کنم» جایزه بهترین رمان جنایی سال بریتانیا را در رقابت با خالق «هری پاتر» برد.

جی‌کی‌رولینگ که کتاب‌های پلیسی جنایی خود را با نام مستعار رابرت گالبریث می‌نویسد،  سال گذشته با سومین تجربه‌خود «حرفه شیطانی» نامزد دریافت جایزه معتبر بهترین کتاب جنایی سال بود اما این جایزه سه هزار پوندی در دوازدهمین دوره به مکینتاش رسید که پس از ۱۲ سال فعالیت در لباس افسر پلیس، از ۲۰۱۱ به جرگه نویسندگان پیوست و سرانجام با نخستین کتاب خود به موفقیتی خیره‌کننده رسید.

«رهایت می‌کنم» ابتدا در فهرست ۱۸ کتاب جنایی برتر قرار گرفت و همراه کتاب رولینگ به فهرست ۶ نامزد نهایی راه یافت. دیگر نامزد این جایزه مارک بیلینگام بود که پیش‌تر ۲ بار به‌عنوان برترین جنایی‌نویس سال بریتانیا برگزیده شده بود. کتاب مکینتاش در مورد زنی است که پس از کشته شدن فرزندش در یک حادثه، به منطقه‌ای دورافتاده در ولز جنوبی می‌رود.

در ادامه، یک کارآگاه رسیدگی به این پرونده قتل را به‌عهده می‌گیرد و… . این نویسنده بریتانیایی جایزه ۳ هزار پوندی خود را در مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه جنایی‌نویسی دریافت کرد. در این مراسم، یک جایزه افتخاری هم به ول مک‌درمید برای سابقه درخشان در جنایی‌نویسی اهدا شد. این نویسنده ۶۱ ساله اسکاتلندی بیشتر به واسطه خلق مجموعه‌کتاب‌های تونی هیل و کارول جردن و شخصیت‌هایی چون لیندسی گوردن و کارآگاه شخصی کیت برانیگان شناخته می‌شود.

بخشی از متن کتاب:

من چیزی نمی‌گم و به‌نظر می‌رسه احتیاجی به جواب نداره.

«شما زن‌ها فـکر می‌کنین می‌تونین تنهایی دووم بیارین. فکر می‌کنین به مردها احتیاجی ندارین. ولی وقتی ما مردها تنها می‌ذاریم‌تون، کاملاً به‌دردنخورین. همه‌تون مثل همین. دروغاتون! یا خدا. دروغایی که شما زن‌هـا می‌گـین. یکـی پشت اون یکـی زبـون‌تون رو تکون می‌دین، یه حرفی می‌زنین و منظورتون حرف دیگه‌س.»

احمق بودم که فکـر می‌کردم می‌تونم از گـذشته فرار کنم. هر چقدرم تند فـرار کنم، هرچقدر هم دور برم، بـاز هیچ‌وقت نمی‌تونم ازش جـلو بیفتم.

این رمان  با قیمت ۲۶ هزار تومان منتشر شده است.

پایان پیام

منبع: هنرآنلاین

 

کد خبر : 39999 ساعت خبر : 2:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات