توافق نمایندگان ایران و عراق برای مهار گردوغبار

توافق نمایندگان ایران و عراق برای مهار گردوغبار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار نمایندگان محیط زیست ایران و عراق گفت: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گرد و غبار تشکیل و راه اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدمحمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار روز گذشته با مقامات محیط زیست عراق گفت: در این دیدار بر مطالبه ایران و تاکید دولت و سازمان حفاظت محیط زیست بر کنترل و مهار منابع گردوغبار در کشور همسایه عراق تاکید شد.

مجابی افزود: در ادامه مذاکرات قبلی و تفاهم‌های که بین دو کشور صورت گرفته بود درخواست اجرایی شدن برنامه‌ها را کردیم و طرف عراقی بر تفاهمات قبلی با سازمان حفاظت محیط زیست ابراز علاقه و امیدواری کرد که بتواند در مسیر اجرایی شدن آن گام بردارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دیدار طرف عراقی اعلام کرد در یک برنامه بلند مدت نسبت به غرس فراگیر نهال در مناطق مختلف عراق به خصوص در حاشیه کانون‌های تولید گردوغبار اقدام خواهد کرد.

توافق نمایندگان ایران و عراق برای مهار گردوغبار

وی ادامه داد: بر همین اساس وزارت محیط زیست عراق بر اساس مصوبه دولت خود از سازمان محیط زیست ایران درخواست فعالیت مشترک آموزشی و پژوهشی برای مهار گرد و غبار و کاهش آسیب‌های آن کرد که این موضوع مورد توافق طرفین قرار گرفت.

مجابی تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گردوغبار تشکیل و راه‌اندازی شود که با توجه به مصوبه دولت عراق نسبت به انجام این موضوع امید می‌رود تا قبل از برگزاری اجلاس بین المللی گردوغبار که در تیرماه سالجاری با مشارکت سازمان ملل برگزار می‌شود؛ بتوانیم تفاهم لازم برای اجرایی شدن این مرکز که نقش مهمی در اجرای مشارکتی و ترویج گونه موضوع دارد عمل کنیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 40675 ساعت خبر : 0:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40675
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات