دیرین دیرین: آبشار بیشه

دیرین دیرین: آبشار بیشه

به گزارش پایگاه خبری گلونی آبشار بیشه مدت‌هاست جای خود را در میان پربازدیدترین مکان‌های توریستی کشور بازکرده است. این آبشار زیبا که در ۶۵ کیلومتری خرم‌آباد قرار دارد به‌ دلیل داشتن جاده دسترسی آسفالت و جنگل‌های انبوه زاگرش در این منطقه، فرصت مناسبی را برای جذب گردشگران فراهم کرده است.

در بالای آبشار و روبه‌روی ایستگاه راه‌آهن چشمه‌های پرآب متعددی وجود دارد که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار بوده. عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر است.

در زمان تعطیلات، بیشه بیشترین بازیدید مسافر و گردشگر را در لرستان دارد و به‌خصوص با امکانات رفاهی که در طی یک‌سال گذشته در این مکان ایجاد شده است بازدیدکنندگان با راحتی خیال بیشتری به این آبشار می‌آیند.

دیرین دیرین: آبشار بیشه

سازندگان مجموعه دیرین دیرین اینبار به سراغ این جاذبه گردشگری لرستان رفته‌اند:

چگونه به آبشار بیشه برویم؟

از مسیر راه‌آهن دورود به وسیله قطار در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود است و حدود ۳۵ دقیقه با شهرستان دورود فاصله دارد واز طریق ماشین ۱۳۰ کیلومتربا دورود فاصله دارد.

این آبشار در کنار ایستگاه راه‌آهن بیشه در مسیر تهران-جنوب قرار گرفته‌است. دسترسی ماشین رو و آسفالته به این آبشار از طریق شهر خرم‌ آباد که حدود ۶۰ کیلومتر مسافت را باید طی کرد. راه دسترسی آسفالته از راهِ شهرستان خرم‌ آباد در دل کوه‌های زاگرس و در بخش پاپی است.

شما باید از پلیس راه خرم آباد در جاده تهران راه بیشه را در پیش بگیرید.

منطقه بیشه و آبشار زیبایش، پربازدیدترین منطقه گردشگری لرستان است و در روزهای تعطیل پذیرای سیل مسافران و گردشگران است. اما این منطقه به اندازه بازدید و اهمیت خود هنوز از نظر امکانات پیشرفت نداشته است.

یکی از مهمترین مشکلات در رسیدن به آبشار، نبود تابلوهای راهنمایی در مسیر است. به‌ویژه در تقاطعی که از یک سو به جاده سراسری و روستای آبستان می‌رود و از سوی دیگر به سمت جاده سپیددشت می‌رود.

سال‌هاست بازدیدکنندگانی ک برای نخستین بار به آبشار بیشه می‌روند، هنگامی که به این سه راهی می‌رسند سردرگم می‌شوند و اگر راه‌بلدی آنجا نباشد به اجبار یا نتظر می‌مانند تا خودرویی عبور کند و از آن مسیر درست را بپرسند و یا یکی از دو مسیر پیش رو را در پیش بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 39528 ساعت خبر : 0:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39528
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات