رشد ۱۱ درصدی سفرهای جاده‌ای

رشد ۱۱ درصدی سفرهای جاده‌ای

سفرهای نوروزی جاده ای سال ۹۶ تا پنجم فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، عبدالهاشم حسن‌نیا – معاون راهداری این سازمان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ به اجرا درآمده و تاکنون طبق گزارش‌های دریافتی از سامانه‌های تردد شمار در سطح جاده‌های کشور نسبت به دوره مشابه نزدیک به درصد۱۱افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به درصد تغییرات میانگین تردد ساعتی در تردد شمارهای مشابه ازابتدای طرح (۲۵ اسفند ۹۵ ) تا پایان روزپنجم فروردین ۹۶ ودر مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزود: با توجه به ۷/۱۰درصد افزایش تردد از جاده ها درایام طرح نوروزی، بیشترین افزایش زمان سفر نسبت به شرایط عادی در محور چالوس-کرج بین ساعت ۲۰ الی ۲۱ مورخ ۵ فروردین ۹۶ با ۴۳۳ دقیقه بوده وپنج استان البرز ،تهران ،قزوین ،مازندران وگیلان نیزدارای بیشترین تردد متوسط ساعتی طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

رشد ۱۱ درصدی سفرهای جاده‌ای

حسن‌نیا همچنین اظهار داشت: طی چند روز گذشته با توجه به بارش برف و باران در دامنه رشته‌ کوه‌های البرز و زاگرس و سایر نقاط کشور، برخی محورهای کوهستانی به منظور حفظ ایمنی مسافران و به استفاده کنندگاناز راهها به لحاظ عدم دیدکافی و کولاک مسدود شدند.
وی موضوع انسداد محور هراز در روز چهارم فروردین ۹۶ را یادآور شد و گفت: این محور در مسیر تهران- آمل به دلیل تخلیه بار ترافیکی نزدیک به چهار ساعت مسدود و سپس یکطرفه شد و هنگام عصر باردیگر، بازگشایی شد.

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تصریح کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای، کاهش دمای حدود ۶ محور کشور به ۶ درجه زیر صفر در روز‌های ۱۱ و ۱۲ فروردین‌ ماه مورد انتظار است و بنابراین تمام نیرو‌های راهداری در محورهای مناطق سرد سیر مستقر و در آماده باش بسر می برند تا مشکلی برای مردم و مسافران در موج سفرهای بازگشت از تعطیلات ایجاد نشود.

وی یادآور شد: تمامی اکیپ‌های راهداری زمستانی که از ۱۵ آبان در طرح راهداری زمستانی درجاده‌ها مستقر بودنددر ادامه در طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین و پایان سفرهای نوروزی به کار خود ادامه می‌دهند تا وضعیت جاده‌ها وشرایط ایمن سفرها حفظ شود.

پایان پیام

کد خبر : 38387 ساعت خبر : 0:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38387
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات