طنز/معضل کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزی

طنز/معضل کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی و گفت: «برای سال جاری در این مرحله استقرار سامانه فارغ‌التحصیلان برای پایه‌های پایین‌تر رو دنبال می‌کنیم.»

خبرنگارمون رو بین بچه‌های پایه‌های پایین‌تر در مدارس فرستادیم تا درباره مزایای کارنامه الکترونیکی از اونها گزارش تهیه کنه.

طنز/معضل کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزی

یکی از بچه‌های پایه دوم متوسطه اول می‌گه: «اون‌قدر این نظام آموزشی رو تغییر دادن که خود من هم همه عید وقتی ازم پرسیدن عمو جون کلاس چندمی؟! نتونستم جواب درست و حسابی بهشون بدم، برای همین خیلی‌ها فکر کردن بچه پررو هستم و بهم عیدی ندادن، حالا جواب ضرر و زیان مالی امسال من رو کی می‌ده؟! بعد می‌خوان کارنامه‌ها رو الکترونیک کنن که «میم هکر»، هکر برجسته کلاس بار خودش رو ببنده؟! از همین الان به بچه‌ها گفته، نفری ۲۰۰ می‌گیره، سایت رو هک می‌کنه، برای هر نمره‌ای هم قیمت گذاشته، این قیمت رو برای نمره قبولی گذاشته، وگرنه برای شاگرد اولی و دومی تا ۸۰۰ و ۹۰۰ هم قیمت داده.» از ما اصرار که این هکر رو با رسم شکل به ما نشون بده واز اون طفلکی انکار که: «نه‌بابا فردا، برش می‌دارن میارنیش تو اخبار، بعد از صبح و تاشب باید از پدر و مادرهامون سرکوفت بشنویم که نگاه کن نصف توست، کلی سایت رو هک کرده، بعد هم بگن، ما هم‌سن شما بودیم سایت ناسا رو هک می‌کردیم و کسی هم جرئت نمی کنه بهشون بگه پدر من، مادر من اون‌وقت‌ها که هم‌سن من بودی، هنوز ناسا سایت نداشت.»

تب کارنامه الکترونیکی بیشتر از بچه‌ها تو وجود والدینشون دیده می‌شه: «دکتر ب؛ میم» با دیدن کارنامه بچه‌ش از سر خوشحالی فریادی می‌کشه و می‌گه: «می‌دونستم این بچه ژنتیکش، دکتر خوره، از همین الان باید دنبال یه تخصصی باشه که بتونه خودش رو اونجا ثابت کنه. بعد هم نگاهی به بغل دستیش که با اصرار می‌خواد بهش بفهمونه که کارنامه فوتوشاپه و این طرح هنوز اجرا نشده می‌کنه و می‌گه: «افتادن تو راه موفقیت همیشه دوست و دشمنت رو زودتر از انتظار نشونت می‌ده» و بعد هم یه عکس از کارنامه می‌گیره و کل معلم‌های مدرسه رو زیر تگ می‌کنه و می‌ذاره تو صفحه مجازیش و به‌نظر میاد از فردا بچه‌ش حق نداره پاش رو بذاره تو مدرسه!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 39618 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39618
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات