معاون رییس جمهور از موزه تاریخی بروجرد بازدید کرد

معاون رییس جمهور از موزه تاریخی بروجرد بازدید کرد

زهرا احمدی‌پور روز پنجشنبه در سفر  به بروجرد، دومین شهر پرجمعیت لرستان، از خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی در شهرستان بروجرد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سفر خود به شهرستان بروجرد از خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی که در اواسط دوره قاجار بنا شده است بازدید کرد.

این خانه تاریخی به‌شماره ۱۱۷۵۳ در فهرست میراث ملی به‌ثبت رسیده است و هم‌اکنون کاربری فرهنگی دارد. خانه افتخارالاسلام طباطبایی ۱۶۰۰ مترمربع وسعت دارد و دارای تزیینات زیبای کاشی و نقاشی روی چوب است.

این خانه تاریخی را قرار است اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان به موزه مفاخر و مشاهیر تغییرکاربری دهد. خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی دارای سه بخش بیرونی، اندرونی و خلوت است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه از موزه تاریخی بروجرد نیز بازدید کرد.

بُروجـِرد مرکز شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران است. این شهر در شمال دشتی حاصلخیز به نام سیلاخور قرار گرفته و قله‌های مرتفع گرّین از مجموعه رشته کوه‌های زاگرس، شمال غربی تا جنوب شرقی آن را دربر گرفته‌اند.

سراب‌های دائمی متعددی که از دامنه این کوه‌ها جاری است در اقتصاد منطقه و توسعه شهر بروجرد نقش داشته‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 38261 ساعت خبر : 2:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38261
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات