وای فای رایگان در ۳۰ کتابخانه یزد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حامد عطارها در حاشیه بازدید مدیر کل کتابخانه‌های استان از دفتر ایسنا با اشاره به این که تنها کتابخانه مستقل گردشگری کشور در استان یزد راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: ایجاد این کتابخانه که خوشبختانه با استقبال پرشور گردشگران خارجی در استان مواجه شده نشان دهنده ظرفیت علمی و کتابخانه‌ای استان یزد است.

وی در مورد ترویج بحث کتابخوانی در یزد، گفت: ایجاد بستر مناسبت با هدف استانداردسازی کتابخانه‌های سطح استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده در استان یزد است.

عطارها ارتقای بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری کتابخانه را از دیگر اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های استان طی دو سال گذشته دانست و بیان کرد: برگزاری نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای، نشست کتابخوان کتابخانه‌ای، برگزاری نشست‌های کتابخوان شهرستانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، حافظ خوانی و قصه‌گویی از جمله اقدامات در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های استان یزد است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های یزد در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی وای‌فای رایگان در کتابخانه‌های استان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: بزودی در بیش از ۳۰ نقطه استان یزد وای فای رایگان در اختیار اعضای کتابخانه‌ها گذاشته می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸ هزار ۳۹ نفر عضو کتابخانه‌های استان یزد هستند که حدود ۹ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که استاندارد جهانی عضویت در کتابخانه‌ها به نسبت جمعتی هر منطقه ۲۵ درصد است، گفت: استان یزد با تحت پوشش قرار دادن ۹ درصد جمعیت استانی رتبه اول کشوری در بحث عضو گیری را به خود اختصاص داده است.

عطارها افزود: ۶۴ هزار۶۶۷ مترمربع زیربنای کل کتابخانه‌های استان یزد است که به ازای هر ۱۰۰ نفر شش متر مربع در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های یزد ادامه داد: یک میلیون و ۹۵۲ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان یزد ثبت شده  که به ازای هر نفر ۱٫۷ کتاب است و این در حالی است که سرانه کشوری آن برای شهرهای متوسط و پرجمعیت دو الی سه کتاب برای هر نفر است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد ۱۱۰ باب کتابخانه در حال فعالیت هستند که به ازای هر نفر ۱۰ هزار ۴۵۰ نفر یک کتابخانه است و استاندارد جهانی به ازای هر هشت هزار نفر است.

پایان پیام

کد خبر : 40461 ساعت خبر : 5:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40461
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات