ورود گردوغبار به غرب و جنوب کشور

ورود گردوغبار به غرب و جنوب کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از روند افزایش نسبی دما طی سه روز آینده برای اغلب نقاط کشور خبر داد و گفت: طی روز شنبه پدیده گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و احتمالاً استان بوشهر پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احد وظیفه، به پیش بینی وضعیت آب و هوا در سه روز آینده پرداخت و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، روند افزایش نسبی دما طی سه روز آینده برای اغلب نقاط کشور پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه با عبور موجی از نوار شمالی کشور در مناطق از غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکزی ایران، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ورود گردوغبار به غرب و جنوب کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه با نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور، بوشهر و برخی مناطق فارس و دامنه‌های زاگرس جنوبی افزایش  ابر و بارش پراکنده  گاهی با وزش باد رخ خواهد داد گفت:  همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد جنوبی در جنوب غرب کشور و با توجه به تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، تشکیل توده گردوغبار روی قسمت‌های مرکزی عراق و هدایت آن را به سوی مرزهای غربی کشور نشان می‌دهد.

وظیفه ادامه داد: از این رو از بعدازظهر  و اوایل شب جمعه و طی روز شنبه پدیده گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و احتمالاً استان بوشهر پیش بینی می‌شود.

ورود گردوغبار به غرب و جنوب کشور

به گفته وی طی سه روز آینده در سواحل شمالی کشور بویژه در اردیبل و گیلان در برخی ساعات وزش باد جنوبی شدید پیش بینی می شود.  روزهای شنبه و یکشنبه در بخش هایی از شمال شرق و شمال غرب کشور بارش های پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران در روز شنبه قسمتی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر گاهی وزش باد و احتمال رگبار و باران خواهد بود، بیشترین میزان دما در این روز ۲۱ و کمترین دما ۱۰ دجه پیش بینی می شود. همچنین در روز یکشنبه ۲۰ فروردین، آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر پیش بینی می‌شود و بیشترین دما در این روز ۲۰ و کمترین دما ۲۱ درجه پیش بینی می‌شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 39365 ساعت خبر : 0:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39365
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات