کشف و ضبط سلاح غیرمجاز در تالاب انزلی

سه قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز توسط یگان حفاظت یگان حفاظت گیلان در سه روز اول سال نو از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، ساسان اکبری‌پور فرمانده  یگان حفاظت استان با اعلام این خبر گفت پرسنل یگان در سه روز ابتدایی سال جدید موفق شدند دو قبضه سلاح غیر مجاز و یک قبضه مجاز را از متخلفین شکار در تالاب انزلی کشف و توقیف کنند.

وی افزود با توجه به اینکه در این روزها و با گرمتر شدن هوا پرندگان مهاجر، تالاب های استان را به مقصد زیستگاه های اصلی خود در عرضهای شمالی تر  ترک می‌کنند این یگان نسبت به هرگونه تخلف شکار، به متخلفین هشدار جدی می دهد.

اکبری‌پور گفت متاسفانه در روزهای ابتدای بهار شاهد این بودیم که عده ای متخلف با سو استفاده از ایام تعطیل اقدام به شکار غیر مجاز می کنند اما باید توجه داشته باشند که مامورین یگان حفاظت استان بصورت ویژه در ایام تعطیل اقدام به گشت و کنترل و پایش مناطق می کنند و همچون گذشته با بهره گیری از تمام توان عملیاتی موجود خود با هرگونه تخلف محیط زیستی برخورد خواهند کرد .

شایان ذکر است که متخلفین مذکور به همراه اسلحه‌های مکشوفه تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

بندر انزلی

بندر انزلی در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۷ درجه و ۲۸ دقیقه واقع شده‌است و ارتفاع آن از سطح دریا منهای ۲۶ متر است.

بندرانزلی از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان صومعه سرا از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان رضوانشهر متصل است.

شهرستان بندرانزلی در ناحیه‌ای کاملاً جلگه‌ای به صورت طولی و در ساحل دریای خزر واقع شده و دارای آب و هوای مرطوب است.

بخشی از محیط زیست طبیعی این شهرستان را دریا (۴۰ کیلومتر نوار ساحلی) و بخش مهم دیگر را اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی تشکیل می‌دهد.

نام انزلی به پیشینه تاریخی‌اش در بیشتر شهرهای اروپایی شناخته شده‌است.

فاصله بندر انزلی تا تهران ۳۸۰ کیلومتر، تا مرکز استان ۴۰ کیلومتر و تا اولین فرودگاه ۳۵ کیلومتر است.

این شهرستان دارای آب و هوای مرطوب ساحلی است.

میزان بارندگی شهرستان بسیار بالا بوده به‌طوری‌که سالیانه متوسط ۱۸۹۲ میلی‌متر بارندگی دارد بیشترین بارندگی در ماه‌های شهریور و مهر با ۴۴۰/۹ میلی‌متر گزارش شده است.

میزان رطوبت نسبی سالیانه به‌طور متوسط حدود ۷۱ تا ۹۷ درصد و درجه حرارت محیط زیست بین ۳/۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بوده‌است.

پایان پیام

پایان پیام

کد خبر : 38284 ساعت خبر : 5:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38284
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات