جنگ ریواس میان روحانی و قالیباف

جنگ ریواس میان روحانی و قالیباف

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: اردیبهشت فصل ریواس است و هر سال تعداد جوانان بیکاری که به دامنه‌های زاگرس و البرز و کوهستان‌های ایران می‌روند و ریواس می‌چینند و آنها را برای فروش به شهرها می‌آورند، افزوده می‌شود.

همین حالا در حاشیه اغلب بزرگراه‌های تهران، جوانانی را می‌بینیم که دسته‌های بزرگ و کوچک ریواس را بغل کرده‌اند و آنها را می‌فروشند. در محله‌های بالای شهر دسته‌ای ۱۰ هزار تومان و در محله‌های میانه شهر دسته‌ای سه تا پنج هزار تومان.

حجم گسترده استفاده از گیاهان دارویی و گیاهانی که در بهار در کوهستان‌های ایران می‌رویند، نشان از بیکاری جوانان دارند.

آنها ریواس، کنگر و انواع گیاهان دارویی را از کوهستان‌های ایران می‌چینند و برای فروش به بازارها می‌برند.

گیاهان دارویی و گیاهان کوهی دست‌کم در فروردین و اردیبهشت شغلی مقطعی و فصلی برای جوانان بیکار ایجاد می‌کنند که این بازار کار به تخریب طبیعت هم منجر می‌شود چون بیش از توان طبیعت از آن برداشت می‌شود.

به نظر می‌رسد آنچه که مناظره‌های انتخاباتی را داغ خواهده کرد و آنچه که روحانی و قالیباف بر سر آن خواهند جنگید، همین ریواس است.

آنها بر سر بیکاری جوانان خواهند جنگید. برگ برنده قالیباف، وعده کارانه ۲۵۰ هزار تومانی به جوانان است، اما هنوز مشخص نیست که روحانی چه ایده‌ای برای جذب رأی جوانان بیکار داشته باشد.

جنگ ریواس میان روحانی و قالیباف

به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات مانند انتخابات سال ۱۳۸۴ نبرد، نبرد میان بیکار و باکار و نبرد میان شهر و روستا باشد.

و البته نبرد میان طبقه ضعیف و متوسط و نخبگان کشور. به نظر می‌رسد که نخبگان برای تثبیت وضعیت موجود و طبقه متوسط و بیکار برای اعتراض به وضعیت موجود، حتما به پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

آنچه که می‌شود در این انتخابات پیش‌بینی کرد، اقبال مردم شهرهای کوچک به وعده‌های اقتصادی قالیباف و اقبال مردم شهرهای بزرگ به وعده‌های فرهنگی و فضای باز سیاسی روحانی است.

حالا باید دید مردم شهرهای کوچک که برگزاری کنسرت و داشتن سالن سینما و تئاتر اولویت‌شان نیست، چقدر به قالیباف اقبال می کنند و مردم شهرهای بزرگ که بیش از روستاها و شهرهای کوچک به دنبال تفریح و سرگرمی و فضای باز سیاسی و اجتماعی هستند، چقدر به حرف‌های روحانی دل خوش می‌کنند و چقدر پای صندوق‌های رأی می‌آیند.

ریواس را از یاد نبرید، آنچه مهم است، ریواس است. روحانی و قالیباف بر سر رأی ریواس‌فروشان خواهند جنگید.

پایان پیام

کد خبر : 41412 ساعت خبر : 0:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41412
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات