بارش شدید باران در ۷ استان کشور

بارش شدید

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اعلام کاهش محسوی دما در تهران و سواحل دریای خزر گفت: فردا بارشها در استانهای مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان و شمال البرز، شمال قزوین، و مناطقی از گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احد وظیفه  درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از غرب، شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش امروز در مناطقی از اردبیل، نیمه شرقی کرمانشاه، شمال لرستان، نیمه شرقی کردستان، آذربایجان شرقی، شمال زنجان و شمال قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: از اواخر وقت امروز و طی روز سه‌شنبه با نفوذ جریانهای شمالی ضمن کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر، بارش باران تشدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه فردا در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال‌ غرب، نواحی مرکزی و شمال‌شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از بعد از ظهر فردا در دامنه‌های جنوبی البرز گاهی با ورزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی یادآور شد: بارشها فردا در استانهای مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان و شمال البرز، شمال قزوین، و مناطقی از گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  افزود: روز چهارشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر بارش باران ادامه خواهد داشت و در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، مناطقی از شمال شرق و شرق کشور نیز رگبار باران گاهی با رعد و برق و ورزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره شدت بارشها در روز چهارشنبه گفت: در این روز بارشها در استانهای مازندران، گلستان، شمال سمنان و خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت؛  چهارشنبه نفوذ بیشتر زبانه پرفشار هوای خنک تا نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل وزش باد شدید، مواج خواهد شد؛ روز چهارشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور ورزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، شهرکرد با یک درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با ۴۱ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران به ۲۸ درجه بالای صفر رسید تا روز چهارشنبه به کاهش پنج درجه‌ای به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

کد خبر : 41573 ساعت خبر : 0:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41573
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات