برنامه گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اردیبهشت

برنامه گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اردیبهشت

در دومین جمعه اردیبهشت، گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران با ۲۲ نمایشگاه به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هنرهای تجسمی با آغاز اردیبهشت رونق دوباره‌ای پیدا کرد. افتتاح ۳۶ نمایشگاه گروهی و انفرادی بیانگر بازگشت گالری‌ها از تعطیلات بهاری بود. اما در هفته دوم اردیبهشت تعداد افتتاحیه با کاهش محسوسی همراه است.

این هفته ۵۱ نمایشگاه در گالری‌ها و نگارخانه‌های سطح تهران برپا خواهد بود که ۲۲ نمایشگاه امروز هشتم اردیبهشت افتتاح می‌شوند.

نمایشگاه های تجسمی این هفته تنها در چهار هنر نقاشی، عکاسی، چاپ دستی و چیدمان خلاصه می شوند و تنوع هفته گذاشته را ندارند. نقاشی طبق روال هر هفته بیشترین تعداد افتتاحیه را به خود اختصاص داده است.

این جمعه گالری های و نگارخانه های سطح تهران میزبان یک گالری جدید خواهند بود، گالری فرمانفرما با مدیریت تکتم فرمانفرمایی با برگزاری اولین نمایشگاه کار خود را در عرصه هنرهای تجسمی آغاز خواهد کرد.

در ادامه با جزییات نمایشگاه‌هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند بیشتر آشنا خواهید شد:

آرت سنتر باغ:  نمایشگاه آثار ناصر عزیزی هشتم تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. کشف و شهود همیشگی، جستجوی مدام برای درک معنای زندگی و نگاه کنجکاوانه به هستی و حتی بدیهیات آن، مهم‌ترین ویژگی‌های آثار عزیزی به شمار می‌روند که حتی در فضای سورئال در خدمت زندگی هستند و برای زیستن خلق می‌شوند.

گالری آرته: نمایشگاه عکس‌های سارا سنائی با عنوان «تهران لند» از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می شود.

گالری آریا:  نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اسدی به یاد داوود امدادیان به تماشا در می‌آید.این نمایشگاه از روز جمعه هشتم اردیبهشت افتتاح می شود و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

برنامه گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اردیبهشت

گالری آریانا: نقاشی‌های نغمه بنی آدم با عنوان «قجرستان» از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری بنفشه: «پژواک نظر» نمایشگاه آثار پردیس موسوی است که از هشتم تا ۱۳ اردیبهشت به نمایش درمی‌آید.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه گروهی گروه فرهنگی دوما با حضور ۴۴ هنرمند با همکاری انجمن تصویرگران ایران در سالن بهار واقع در خانه هنرمندان، هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۲۱ افتتاح خواهد شد و از کتاب الکترونیکی نمایشگاه نیز رونمایی می‌شود. این نمایشگاه با موضوع خاص حیات وحش ایران برپا خواهد شد و درصدی از سود نمایشگاه برای بهبود حیات وحش ایران صرف خواهد شد. همچنین نمایشگاه تا ۱۵ اردیبهشت دایر است.

گالری دلگشا: «وقتی بهمن در جنگ کشته شد، هیچ‌کس نمی‌دانست چگونه باید بهمن را داد. اما من که به هوش او ایمان داشتم در نامه‌ای یک خطی نوشتم: آذر مهر آبان، بهمن تیر خرداد مرداد» نمایشگاه آثار هادی فلاحت‌پیشه است که هشتم تا ۱۸ اردیبهشت به تماشا در می‌آید.

گالری سایه: «سیاه، سفید، حدفاصل» نمایشگاه نقاشی‌های فاطمه ندرلو است که حاصل نگرش انتزاعی او به فضای پیرامونی است. این نمایشگاه از هشتم تا ۱۳ اردیبهشت برپاست.

گالری شکوه: نمایشگاه نقاشی‌های فرامرز مختار پور با عنوان «ترنم آب» هشتم تا ۱۳ اردیبهشت به نمایش در می‌آید. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن نمایند.

گالری فردا: این گالری در این هفته نمایشگاه عکس‌های آلاله رستمی را روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه «آرامستان» نام دارد و از هشتم اردیبهشت در گالری فردا برپا خواهد بود.

نگارخانه فرمانفرما: این نگارخانه به مدیریت تکتم فرمانفرمایی عصر جمعه هشتم اردیبهشت با ارائه آثار فیگوراتیو بزرگان هنر ایران افتتاح می‌شود. این نگارخانه در دو طبقه، ۱۶۶۶ متر دیوار نمایشگاهی در هر طبقه، یک اتاق مختص نمایش ویدئو آرت و مجهز به سیستم پیشرفته نورپردازی در حالی به جمع گالری‌های تهران اضافه می‌شود که توامان حمایت از توسعه هنر ایران و معرفی استعدادهای جوان را مدنظر دارد .«پیکره و پیکره نمایی» عنوان نخستین نمایشگاه گالری فرمانفرماست که با همکاری فرناز محمدی جمع‌آوری شده است و در آن آثار فیگوراتیو بزرگانی مانند آیدین آغداشلو، ژازه تباتبایی، هانیبال الخاص، محمود جوادی‌پور، مهدی سحابی، ایرج زند، منوچهر معتبر، ناصر اویسی، پروانه اعتمادی… به تماشا گذاشته می شود.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی‌های علیرضا اسماعیلی از هشتم تا ۱۳ اردیبهشت به نمایش درمی‌آید.

گالری محسن:  نمایشگاه آثار دیجیتال مملی شفاهی با عنوان « و‌[!]‌رول‌ورژی# اخبار کذب و علوم جعلى» از هشتم تا ۲۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

گالری مژده:  نمایشگاه گروهی طراحی و چاپ دستی با عنوان «بازخوانی پیرامون» ازهشتم تا ۲۰ اردیبهشت برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنج‌شنبه ساعات ۱۱ تا ۱۸ و جمعه‌ها ساعات ۱۶ تا ۲۰ دیدن نمایند. در این نمایشگاه آثاری از فرشاد آل‌خمیس، نادر افشاری، عباس اکبری، صفا‌الدین امامی، محمدرضا بیگناه، سورنا پرهیزکار، حمید پور‌ بهرامی، آنه‌ محمدتاتاری، مسعود جزنی، خسرو حسن‌زاده، علی خالق، عباس خلیلی، زرتشت رحیمی، مریم شکاری، رامین شهوق، بهزاد شیشه‌گران، فرشید شیوا، رضا صمدانیان، طاهره صمدی، قدرت‌الله عاقلی، نیکزاد عربشاهی، الهام عظیمی، آرش فاتح برخواری، وداد  فامورزاده، مریم فرزادیان، الهام فلاحی، محسن کرمی، فربد مرشدزاده، فاضل مصلی‌نژاد، آزاده مظهر سرمدی، دانیال ملانوروزی، نزار موسوی‌نیا، احسان نصری، منوچهر نیازی و آتوسا وحدانی ارائه می‌شود.




نگارخانه نقش جهان: افتتاحیه نمایشگاه نقاشی شهلا شیلاتی‌فرد جمعه هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور علاقه‌مندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۳ اردیبهشت برقرار است.

گالری نک: نمایشگاه طراحی و چاپ دستی آنالی وکیلی با عنوان «خاطرات سیال» به نمایش در می‌آید. وکیلی در مجموعه «خاطرات سیال» تصویرهایی که از دنیای مجازی گرفته‌ را درکنار هم جمع کرده تا آرمان شهر خود را تصویر کنند. تصاویری از پرتره‌های آشنا و ناآشنا، طبیعت، پرنده‌ها، حیواناتی با نمادی از انسان و فیگورهای سردرگم. این نمایشگاه تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

گالری ویستا: نمایشگاه چیدمان راضیه اعرابی با عنوان «وکیوم بگ | Vacuum Bag» هشتم تا ۱۲ اردیبهشت برقرار است.

نگارخانه هور:  

نمایشگاه آثار هنرمند درگذشته داود امدادیان از هشتم اردیبهشت افتتاح و تا دوم خرداد دایر است. داوود امدادیان در سال ۱۳۲۳ در شهر تبریز به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه خود را به نقاشی نشان داد. در دوران نوجوانی چند دوره هنرمند برگزیده شهرهای گوناگون شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای تزئینی تهران در سال ۱۳۵۳ موفق به دریافت یک بورس تحصیلی در کشور فرانسه گردید و رهسپار پاریس شد.

برنامه گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اردیبهشت

او لیسانس هنرهای تجسمی خود را از دانشگاه سوربون پاریس در سال ۱۳۶۰ دریافت کرد. در همین حال جوایز بین‌المللی زیادی را نیز از آن خود کرد. او در سال ۱۳۸۳ در پاریس درگذشت. داوود امدادیان را بیشتر با نقاشی‌های منظره می‌شناسند، درخت در نقاشی‌های او کیفیتی عجیب و متافیزیکی دارد.

برنامه گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اردیبهشت

 گالری طراحان آزاد: «کپی پیست» عنوان نمایشگاه آثار شهرام انتخابی است که از هشتم تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می شود.

«کپی پیست» یک تلاشِ جدی فرهنگی و هنری است تا با استاندارد‌های هنرِ روز دنیا، مجموعه‌ای در اختیارِ هنر ایران قرار دهد. شهرامِ انتخابی هنرمند و کیوریتورِ فعال در هر دو منطقه،‌ این پروژه را ساخته و پیش برده است. تمامیِ هنرمندانِ شرکت کننده ساکنِ برلین هستند و بدون استثنا شخصیت‌های فعال هنر در سطحِ جهان‌اند. تمرکز بر روی هنرمندان مستقر در برلین، نه تنها به دلیل این واقعیت است که انتخابی خود در برلین زندگی می‌کند، بلکه برلین مرکز زندگی جامعه بزرگ هنرمندان بین‌المللی است.

گالری ۲۶: الهام تاجداری نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را با عنوان «به چمنزار بیا» از هشتم تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می کند.

گالری نگر: «امتداد» عنوان نمایشگاه نقاشی های آنیما احتیاط است که از هشتم تا ۱۳ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

گالری ایرانشهر: نمایشگاه نقاشی های آب مرکب پریوش گنجی با عنوان «شب روز روشن» هشتم اردیبهشت افتتاح می شود. در این افتتاحیه کتاب نمایشگاه در تیراژ محدود ۱۰۰ جلد رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه تا ۲۲ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برنامه گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اردیبهشت

پایان پیام

مهدی درستی – خبرآنلاین

کد خبر : 41829 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41829
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات