برگزاری مراسم روز جهانی زمین پاک در لرستان

برگزاری مراسم روز جهانی زمین پاک در لرستان

به مناسبت روز جهانی زمین پاک مراسمی با حضور مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت عمرانی استانداری لرستان، فرمانداران شهرهای خرم‌آباد و پلدختر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مشارکت و حضور گسترده صدها نفر از علاقه‌مندان و تشکل‌های محیط زیستی در منطقه زیبای کول چپ (زیستگاه سمندر لرستانی) برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در این مراسم مهندس فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان ضمن گرامیداشت این روز و تشکر از حضور گستره فعالین محیط زیستی و مسئولین استانی به برخی از چالش‌های محیط زیستی که به علت کم مهری و بی توجهی انسانها در سال‌های اخیر نسبت به محیط زیست صورت گرفته، اشاره و تصریح نموند که برای مقابله با این چالش‌ها نیازمند عزم جدی و مشارکت همه اقشار جامعه هستیم.

برگزاری مراسم روز جهانی زمین پاک در لرستان

ایشان افزودند: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و با مشکلات زیست محیطی عدیده‌ای مواجه است و روزهای نمادین هم فرصتی است که حساسیت مردم جامعه را نسبت به موضوعات زیست محیطی بالا ببریم و با آگاهی دادن به آنها بتوانیم رفتار متناسب در خصوص موضوعات زیست محیطی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی گفت: از نظر سازمان ملل متحد کسی که سواد خواند و نوشتن را دارد تنها بخش کوچکی از سواد لازم در قرن ۲۱ را دارد و یونسکو تاکید می‌کند که تنها کسی راباید با سواد دانست که دارای سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد رسانه‌ای و سواد بوم شناختی و همچنین سواد انرژی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدر دانی از حضور گسترده علاقه‌مندان و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی حضور آنان را مایه دلگرمی دانست و افزود امروزه با مشارکت و همکاری و همراهی تشکل‌های محیط زیستی می‌توان بسیاری از چالش‌های موجود را مرتفع نمود.

مهندس درویش مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این همایش گفت امروز ۴۵ مین سالگرد گرامیداشت روز جهانی زمین پاک است که اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان حفاظت محیط زیست کشور نقش اساسی و کلیدی در نامگذاری این روز جهانی داشت.

ایشان افزودند: استان لرستان استانی بی نظیر و قلب تپنده زاگرسی است که ۴۵ درصد آب شیرین کشور را تولید می‌کند و اگر حال بلوط لرستان خوب باشد، حال مردم لرستان و حال همه ایران خوب خواهد بود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن قدردانی از تشکل‌های محیط زیستی لرستان گفت که این تشکل‌ها ی مردم نهاد در بحث محیط زیست استان فعالیت جدی دارند و همگام با محیط زیست و پیشگام هستند.

در این مراسم باشکوه مهندس اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان، رضا اسدی نماینده شورای هماهنگی شبکه سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان نیز در خصوص محیط زیست و اهمیت آن و همچنین ضرورت مشارکت و همکاری همه اقشار جامعه سخنانی را ایراد نمودند.

در پایان این مراسم با مشارکت فعالین و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی و محیط زیست به‌صورت نمادین پاکسازی این منطقه نیز انجام گردید.

لازم به ذکر است که در همه شهرهای استان نیز با اجرای مراسم‌ها و همایش‌های پیاده روی خانوادگی و همچنین پاکسازی با حضور مسئولین و تشکل‌های محیط زیستی و علاقه‌مندان به محیط زیست برگزار گردید.

پایان پیام

کد خبر : 41246 ساعت خبر : 5:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41246
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات