شماره هفتم فصلنامه قرآن و حدیث منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، شماره هفتم فصلنامه نقد کتاب قرآن و حدیث، با انتشار مقالاتی از استادان قرآن و حدیث و معرفی و نقد آثار این حوزه با صاحب امتیازی موسسه خانه کتاب  منتشر شد.

در بخشی از سخن سردبیر شماره هفتم این فصلنامه به قلم  مهدوی‌راد می‌خوانیم: « کتاب سال جمهوری اسلامی برگزار شد و در مقدمه گزارش بسیار خوب و خواندنی آن که همکاران ارجمندم رقم زده بودند، از جمله نوشتم: نتیجه آماری و بررسی کمی نگاشته ها نشان می دهد که هنوز هم به لحاظ کمیت چندان مشکلی نداریم، اما به لحاظ برخورداری آثار نشر یافته از  ضروری های پژوهش، ژرفایی و دامنه تتبع و تحقیق، زاویه دید نو، ابتکار در روش، غنای دانش و نگرش و نگارش و… تامل برانگیز است.  این را در سال گذشته نیز یادآوری کردم. فاضل ارجمندی که «کتاب سال حوزه» را برگزار می کرد، در سال ۹۴ تحلیل بسیار دقیق و بر پایه آمار ارائه داده بود که نتیجه اش از جمله این بود که « امتیازها در قسمت تحلیل، ژرف نگری، ابتکار و نوآوری … رضایت بخش نبود». به پندارم باید  بانیان و مسئولان دانش و پژوهش کشور چاره اندیشی کنند و آسیب شناسی که چرا؟».

در بخش «نقد آثار تالیفی» ۷ نقد از سوی پژوهشگران قرآن و حدیث به چاپ رسیده است که از میان آنها می‌توان به «بررسی تثلیث  در قرآن و عهدین» به قلم آمنه ساعدی، «تفسیر امامیه در پژوهش های غربی» به قلم محمد باغبانی، « تفسیر  موضوعی قرآن کریم(چیستی و الزامات)» به قلم الهام ستاری، « قرآن شناسی امامیه در پژوهش های غربی» به قلم ایمان موسی زاده و «پژوهشی در قصه موسی و خضر علیهما السلام از قرآن و عرفان » به قلم مینو آذر پور و… اشاره کرد.

«نقد آثار ترجمه‌ای» دیگر بخش فصلنامه « قرآن و حدیث» است که در آن مقاله «تکمله ای بر مقاله(نقدی بر ترجمه کتاب علوم الحدیث و مصطلحه) » به قلم  عاطفه محمد زاده منتشر شده است. مقاله های « اعتبار در تفسیر»، « بررسی نظریه آقا بزرگ تهرانی پیرامون تفسیر علی بن ابراهیم قمی» و « نظریه قرآن  ازلی و تاثیر آن بر علوم قرآنی» به ترتیب در بخش های « شایسته ترجمه»، « نقدشناسی» و  معرفی رساله پیش‌روی خوانندگان قرار گرفته است.

شماره جدید فصلنامه «نقد کتاب قرآن و حدیث » به صاحب امتیازی مؤسسه خانه کتاب و سردبیری محمد علی مهدوی راد ، در ۲۳۱ صفحه و به قیمت ۱۰ هزار تومان روی دکه رفته است.

پایان پیام

کد خبر : 41350 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41350
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات